{"id":2467,"date":"2019-01-07T07:53:19","date_gmt":"2019-01-07T07:53:19","guid":{"rendered":"http:\/\/www.upjs.sk\/wp\/univerzita\/kvalita\/overovanie\/vyhodnotenie-spokojnosti-univerzita-2017-18\/"},"modified":"2023-08-08T09:21:39","modified_gmt":"2023-08-08T07:21:39","slug":"vyhodnotenie-spokojnosti-univerzita-2017-18","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.upjs.sk\/kvalita\/indikatory\/overovanie\/prieskumy\/vyhodnotenie-spokojnosti-univerzita-2017-18\/","title":{"rendered":"Vyhodnotenie dotazn\u00edkov\u00fdch prieskumov \u0161tudentov na univerzite, akademick\u00fd rok 2017\/2018"},"content":{"rendered":"\n
V s\u00falade s Rozhodnut\u00edm rektora \u010d. 9\/2017 o zabezpe\u010dovan\u00ed vn\u00fatorn\u00e9ho syst\u00e9mu kvality vzdel\u00e1vania na Univerzite Pavla Jozefa \u0160af\u00e1rika v Ko\u0161iciach (UPJ\u0160) a jej s\u00fa\u010dastiach sa prv\u00fd mesiac zimn\u00e9ho semestra (obvykle september \u2013 polovica okt\u00f3bra) realizuje anonymn\u00fd dotazn\u00edkov\u00fd prieskum spokojnosti \u0161tudentov UPJ\u0160 s v\u00fdu\u010dbov\u00fdm procesom. \u0160tudenti sa m\u00f4\u017eu formou dotazn\u00edka vyjadri\u0165 k \u0161t\u00fadiu na univerzite, pr\u00edstupu k inform\u00e1ci\u00e1m, prostrediu, mimokurikul\u00e1rnym mo\u017enostiam, respekt\u00edve doplni\u0165 hodnotenie o vlastn\u00e9 n\u00e1vrhy a podnety.<\/p>\n\n\n\n
Cie\u013eom organizovanej sp\u00e4tnej v\u00e4zby je:<\/p>\n\n\n\n
Po kritike minuloro\u010dnej elektronickej verzie bol dotazn\u00edk zjednodu\u0161en\u00fd tak, aby jeho vyplnenie bolo zjednodu\u0161en\u00e9 a spreh\u013eadnen\u00e9. \u0160tudenti nov\u00fa formu e-verzie dotazn\u00edka ocenili a prakticky v\u0161etci z\u00fa\u010dastnen\u00ed vyu\u017eili elektronick\u00fa verziu (v AiS2), hoci mohli vyu\u017ei\u0165 aj printov\u00fa verziu. \u0160tudenti odpovedali v\u00fdberom z dan\u00fdch mo\u017enost\u00ed, pri\u010dom v z\u00e1vere mali mo\u017enos\u0165 doplni\u0165 \u010fal\u0161ie vlastn\u00e9 n\u00e1mety a postrehy, ktor\u00e9 by mohli prispie\u0165 k zv\u00fd\u0161eniu ich spokojnosti.<\/p>\n\n\n\n
Dotazn\u00edky v akademikom roku 2017\/2018, po \u00faspe\u0161nom absolvovan\u00ed akademick\u00e9ho roka a z\u00e1pise do vy\u0161\u0161ieho ro\u010dn\u00edka, vyplnilo v septembri\/okt\u00f3bri 2018 spolu 251 \u0161tudentov \u0161tuduj\u00facich v slovenskom jazyku. V\u0161etk\u00fdm, ktor\u00ed sa do prieskumu zapojili \u010fakujeme za ochotu i trpezlivos\u0165 pri odpovediach na zadan\u00e9 ot\u00e1zky, ako aj za n\u00e1mety a upozornenia. Napriek tomu, \u017ee sa prieskumu z\u00fa\u010dastnilo ve\u013emi mal\u00e1 \u010das\u0165 \u0161tudentov univerzity, v\u0161etky vyjadrenia a n\u00e1zory s\u00fa pre vedenie univerzity ve\u013emi cenn\u00e9, prispievaj\u00fa k skvalitneniu v\u00fdu\u010dbov\u00e9ho procesu a podporuj\u00fa tvoriv\u00fa pracovn\u00fa atmosf\u00e9ru.<\/p>\n\n\n\n
\u0160tudentom bolo pon\u00faknut\u00fdch 37 ot\u00e1zok, ktor\u00e9 boli rozdelen\u00e9 do 5 okruhov:<\/p>\n\n\n\n
Poznatky nadobudnut\u00e9 anal\u00fdzou dotazn\u00edkov\u00e9ho prieskumu bud\u00fa vyu\u017eit\u00e9 pre zlep\u0161enie a skvalitnenie v\u00fdu\u010dbov\u00e9ho procesu a s\u00fa dobr\u00fdm pr\u00edkladom pre \u010fal\u0161\u00edch \u0161tudentov, aby sa v bud\u00facnosti prieskumu z\u00fa\u010dastnili a prispeli tak k objektiviz\u00e1cii \u00fadajov o spokojnosti \u0161tudentov s v\u00fdu\u010dbou na univerzite.<\/p>\n\n\n\n
Vyhodnotenie dotazn\u00edkov<\/strong><\/p>\n\n\n\n Zo \u0161tudentov, ktor\u00ed vyu\u017eili mo\u017enos\u0165 anonymn\u00e9ho vyjadrenia bolo 67 mu\u017eov a 184 \u017eien, takmer 95 % v dennej forme \u0161t\u00fadia. 45 % z\u00fa\u010dastnen\u00fdch \u0161tudentov bolo v I. stupni \u0161t\u00fadia, takmer 27 % v II. stupni \u0161t\u00fadia, 22 % \u0161tudentov spojen\u00e9ho I. a II. stup\u0148a \u0161t\u00fadia a iba 6 % \u0161tudentov III. stup\u0148a \u0161t\u00fadia. Podiel zapojen\u00fdch \u0161tudentov z jednotliv\u00fdch fak\u00falt: LF – 24 %, PF – 30 %, Pr\u00e1F – 17 %, FF – 13 %, FVS – 16 % a \u00daTVa\u0160 – 1 %.<\/p>\n\n\n\n Pri percentu\u00e1lnom vyhodnocovan\u00ed spokojnosti boli pre zjednodu\u0161enie odpovede \u201eve\u013emi spokojn\u00fd\u201c a \u201espokojn\u00fd\u201c, resp. pri nespokojnosti odpovede \u201enespokojn\u00fd\u201c a \u201eve\u013emi nespokojn\u00fd\u201c s\u010d\u00edtavan\u00e9.<\/p>\n\n\n\n 1. Organiz\u00e1cia v\u00fdu\u010dby<\/strong><\/p>\n\n\n\n A\u017e 96 % \u0161tudentov odpovedalo, \u017ee \u010das predn\u00e1\u0161ok\/cvi\u010den\u00ed a semin\u00e1rov bol dodr\u017ean\u00fd a 86 % si mysl\u00ed, \u017ee bol dodr\u017ean\u00fd aj ich obsahov\u00fd harmonogram. V\u00e4\u010d\u0161ina hodnot\u00ed pozit\u00edvne informovanos\u0165 na za\u010diatkuv\u00fdu\u010dby s cie\u013eom\/n\u00e1pl\u0148ou\/podmienkami absolvovania predmetov. Takmer 76 % \u0161tudentov si mysl\u00ed, \u017ee hodnotenie ich v\u00fdkonov bolo objekt\u00edvne a takmer 70 % \u0161tudentov hodnot\u00ed nadv\u00e4znos\u0165 a \u0161trukt\u00faru vyu\u010dovan\u00fdch predmetov ako ve\u013emi dobr\u00fa\/dobr\u00fa. Znepokojuj\u00faco vyznieva zistenie, \u017ee takmer 40 % \u0161tudentov nevie zhodnoti\u0165 organiz\u00e1ciu vedenia z\u00e1vere\u010dn\u00fdch pr\u00e1c. Takmer 60 % nikdy nevyu\u017eilo slu\u017eby \u0161tudijn\u00e9ho poradcu, resp. nevie, \u017ee \u0161tudijn\u00fd poradca existuje.<\/p>\n\n\n\n 2. Informovanos\u0165 o dian\u00ed na fakulte a podmienky vzdel\u00e1vania<\/strong><\/p>\n\n\n\n \u0160tudenti pozit\u00edvne zhodnotili informovanos\u0165 o udalostiach, podujatiach a aktivit\u00e1ch na univerzite\/fakulte ako aj o mo\u017enostiach st\u00e1\u017e\u00ed (napr. Erasmus), \u010di interdisciplin\u00e1rnom rozmere \u0161t\u00fadia, pri\u010dom v\u00e4\u010d\u0161ina odpoved\u00ed bola dobre (~30 %). Najviac inform\u00e1ci\u00ed z\u00edskavaj\u00fa \u0161tudenti z AiS2 a soci\u00e1lnych sieti, osobnou komunik\u00e1ciou so \u0161tudentmi a z webu. Takmer 80 % \u0161tudentov uviedlo, \u017ee sa nez\u00fa\u010dastnilo volieb z\u00e1stupcov \u0161tudentov do AS. Hoci v\u00e4\u010d\u0161ina \u0161tudentov je spokojn\u00e1 s dostupnos\u0165ou \u0161tudijnej literat\u00fary, 24 % \u0161tudentov odpovedalo, \u017ee dostupnos\u0165 aktu\u00e1lnej \u0161tudijnej literat\u00fary je nedostato\u010dn\u00e1. A\u017e 52 % \u0161tudentov si mysl\u00ed, \u017ee vyu\u017e\u00edvanie modernej v\u00fdu\u010dbovej techniky je len \u010diasto\u010dn\u00e9, ob\u010das alebo sa nevyu\u017e\u00edva v\u00f4bec. Napriek nespornej snahe UNIPOCu, ktor\u00e9 v uplynulom AR organizovalo mnoho akci\u00ed pre \u0161tudentov (napr. De\u0148 kari\u00e9ry, Ako p\u00edsa\u0165 \u017eivotopis) \u0161tudenti uviedli \u017ee s\u00fa nedostato\u010dne informovan\u00ed o \u010dinnosti UNIPOCu (57 %) a o mo\u017enostiach podpory \u0161t\u00fadia \u0161tudentov so \u0161pecifick\u00fdmi potrebami (16 %).<\/p>\n\n\n\n 3. Pracovn\u00e9 prostredie<\/strong><\/p>\n\n\n\n V\u00e4\u010d\u0161ina \u0161tudentov (78 %), ktor\u00ed sa z\u00fa\u010dastnili prieskumu hodnot\u00ed priestory fakulty (napr. budovy, miestnosti, soci\u00e1lne zariadenia, stravovanie) pozit\u00edvne, rovnako ako materi\u00e1lne zabezpe\u010denie v\u00fdu\u010dbov\u00e9ho procesu (70 %). Komunik\u00e1ciu s pracovn\u00edkmi podporn\u00fdch slu\u017eieb (napr. so \u0161tudijn\u00fdm oddelen\u00edm, kni\u017enicou) hodnot\u00ed ako v\u00fdborn\u00fa\/ve\u013emi dobr\u00fa 48 % \u0161tudentov a ako nedostato\u010dn\u00fa menej ako 5 % \u0161tudentov. Aj napriek tomu, \u017ee takmer 70 % \u0161tudentov hodnot\u00ed atmosf\u00e9ru na univerzite\/fakulte ako priate\u013esk\u00fa a motivuj\u00facu, viac ako 10 % \u0161tudentov uviedlo, \u017ee sa na univerzite stretli s neprimeran\u00fdm spr\u00e1van\u00edm a takmer 60 % \u0161tudentov by uv\u00edtalo mo\u017enos\u0165 vyu\u017e\u00edva\u0165 slu\u017eby medi\u00e1tora pri rie\u0161en\u00ed konfliktn\u00fdch situ\u00e1ci\u00ed a nedorozumen\u00ed. <\/p>\n\n\n\n 4. Eduka\u010dn\u00e9 prostredie a podpora e-vzdel\u00e1vania<\/strong><\/p>\n\n\n\n \u0160tudenti zhodnotili eduka\u010dn\u00e9 prostredie v ktorom sa vzdel\u00e1vaj\u00fa (odborne a po technickej str\u00e1nke) ako ve\u013emi dobre\/dobre vybaven\u00e9 (67 %). \u010co sa t\u00fdka e-vzdel\u00e1vania, v\u00e4\u010d\u0161ina \u0161tudentov sa stretla s e-knihou, interakt\u00edvnou tabu\u013eou\/projektorom, vzdel\u00e1van\u00edm podporovan\u00fdm po\u010d\u00edta\u010dom\/webom. Denne vyu\u017e\u00edva e-vzdel\u00e1vanie takmer 12 % \u0161tudentov a 20 % raz za t\u00fd\u017ede\u0148. \u0160tudenti pri svojom \u0161t\u00fadiu najviac vyu\u017e\u00edvaj\u00fa webov\u00e9 str\u00e1nky\/e-materi\u00e1ly u\u010dite\u013eov univerzity (58 %) a n\u00e1stroje prostredia AiS2 (46 %). Takmer 56 % \u0161tudentov uviedlo, \u017ee prvky e-vzdel\u00e1vania vyu\u017e\u00edvaj\u00fa ako n\u00e1hradu, pr\u00edpadne ako doplnok k predn\u00e1\u0161ke namiesto u\u010debnice a takmer 48 % na vypracovanie zadan\u00fdch cvi\u010den\u00ed\/testov. Pod\u013ea odpoved\u00ed \u0161tudentov by obsahom e-vzdel\u00e1vania mali by\u0165 predov\u0161etk\u00fdm texty (napr. elektronick\u00e9 u\u010debnice), obr\u00e1zky (napr. grafy, diagramy, prezent\u00e1cie) a odkazy na relevantn\u00e9 zdroje (napr. literat\u00fara). \u0160tudenti by priv\u00edtali vy\u0161\u0161iu informovanos\u0165 o t\u00fdchto form\u00e1ch \u0161t\u00fadia, \u00favodn\u00e9 za\u0161kolenie pre pou\u017e\u00edvate\u013eov a kr\u00e1tku pr\u00edru\u010dku pre pou\u017e\u00edvate\u013ea. <\/p>\n\n\n\n 5. Podpora mimo\u0161kolsk\u00fdch aktiv\u00edt<\/strong><\/p>\n\n\n\n V\u00e4\u010d\u0161ina \u0161tudentov (60 %) kon\u0161tatuje, \u017ee nemali mo\u017enos\u0165 sa akt\u00edvne zapoji\u0165 do tvorby rozvrhu \u010di pl\u00e1novania blokovej v\u00fdu\u010dby, napriek tomu viac ako polovica \u0161tudentov kon\u0161tatovala, \u017ee im rozvrh hod\u00edn umo\u017enil \u00fa\u010das\u0165 na mimo\u0161kolsk\u00fdch aktivit\u00e1ch. Smutne vyznieva, \u017ee takmer 60 % \u0161tudentov nevie pos\u00fadi\u0165 vyu\u017eitie vo\u013en\u00e9ho \u010dasu na univerzite\/fakulte (napr. \u0160tuRko, UniTV, Horn\u00e1d, CU\u0160, spolky), rovnako nevie zhodnoti\u0165 podporn\u00e9 \u0161trukt\u00fary a slu\u017eby umo\u017e\u0148uj\u00face sa zap\u00e1ja\u0165 do odborn\u00fdch s\u00fa\u0165a\u017e\u00ed (napr. \u0160VO\u010c). Viac ako polovica respondentov sa nez\u00fa\u010dast\u0148uje mimo\u0161kolsk\u00fdch akci\u00ed organizovan\u00fdch na univerzite\/fakulte. <\/p>\n\n\n\n Z\u00e1very a navrhovan\u00e9 opatrenia<\/strong><\/p>\n\n\n\n <\/p>\n\n\n\n Podrobnej\u0161ie inform\u00e1cie:<\/strong> autorizovan\u00e1 z\u00f3na<\/span><\/a><\/strong> V s\u00falade s Rozhodnut\u00edm rektora \u010d. 9\/2017 o zabezpe\u010dovan\u00ed vn\u00fatorn\u00e9ho syst\u00e9mu kvality vzdel\u00e1vania na Univerzite Pavla Jozefa \u0160af\u00e1rika v Ko\u0161iciach (UPJ\u0160) a jej s\u00fa\u010dastiach sa prv\u00fd mesiac zimn\u00e9ho semestra (obvykle september \u2013 polovica okt\u00f3bra) realizuje anonymn\u00fd dotazn\u00edkov\u00fd prieskum spokojnosti \u0161tudentov UPJ\u0160 s v\u00fdu\u010dbov\u00fdm procesom. \u0160tudenti sa m\u00f4\u017eu formou dotazn\u00edka vyjadri\u0165 k \u0161t\u00fadiu na univerzite, pr\u00edstupu k inform\u00e1ci\u00e1m, prostrediu, mimokurikul\u00e1rnym mo\u017enostiam, respekt\u00edve … \u010c\u00edta\u0165 \u010falej<\/a><\/p>\n","protected":false},"author":1,"featured_media":0,"parent":2470,"menu_order":10,"comment_status":"closed","ping_status":"closed","template":"","meta":{"_editorskit_title_hidden":false,"_editorskit_reading_time":0,"_editorskit_is_block_options_detached":false,"_editorskit_block_options_position":"{}","footnotes":""},"class_list":["post-2467","page","type-page","status-publish","hentry"],"acf":{"acf_link_na_externy_obsah":""},"yoast_head":"\n\n
(administrat\u00edvny syst\u00e9m \u2192 spr\u00e1va a zverej\u0148ovanie dokumentov \u2192 in\u00e9 elektron. dokumenty \u2192 vn\u00fatorn\u00fd syst\u00e9m hodnotenia kvality)<\/span> <\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"