Mobilita podporuje profesionálny rozvoj pedagogických a nepedagogických zamestnancov inštitúcií vysokoškolského vzdelávania.
Obdobie realizácie mobility: 16.10.2021 – 15.10.2022
Typy mobilít zamerané na školenie:
- školenie zamerané na rozvoj pedagogických zručností/tvorbu študijných programov – dostupné iba pre akademických pracovníkov
- školenie na rozvíjanie odborných kompetencií – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov
- hospitácia (job shadowing) – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov
- workshop – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov (okrem konferencií)
- jazykové kurzy – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov
- školenie v rámci Zmiešaných intenzívnych programov (ZIP)
V prípade, ak nie je umožnené absolvovať fyzickú mobilitu na zahraničnej inštitúcii z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zamestnanec má možnosť realizovať virtuálnu mobilitu. Účastník virtuálnej mobility, ktorý na mobilitu nevycestoval a zdržuje sa v domovskej krajine, nemá nárok na individuálnu podporu a na cestovný grant.
Výberové kritériá:
- Kvalita predloženého programu školenia s ohľadom na prínos plánovanej mobility pre katedru/univerzitné pracovisko/fakultu/univerzitu. Záujemca o mobilitu je povinný v časti ´PROPOSED MOBILITY PROGRAMME´ adekvátne zdôvodniť opodstatnenosť mobility.
- Preferovaní sú pracovníci, ktorí sa mobility doteraz nezúčastnili. Vo výbere zamestnancov berieme do úvahy aj počet absolvovaných mobilít za posledné dva akademické roky.
- Preferovaní sú zamestnanci, ktorí na UPJŠ participujú na zabezpečovaní úloh súvisiacich s internacionalizáciou, a ktorí sa zúčastňujú mobility typu Staff Week a job-shadowing.
- Preferované sú mobility do krajín, v ktorých je komunikačným jazykom anglický jazyk, príp. iný svetový jazyk.
- Preferované sú mobility, ktoré sú zamerané na rozvoj pedagogických zručností/tvorbu študijných programov, resp. na inováciu študijných programov.
Administratívni, nepedagogickí zamestnanci a učitelia musia byť zamestnancami UPJŠ.
Pravidlá výzvy:
- Mobility musia byť realizované do 15.10.2022
- Dĺžka mobility:
– v prípade akademických pracovníkov: od 2 do 60 dní vrátane cesty pre všetky typy aktivít, pričom univerzita poskytuje finančný príspevok na max. 14 dní. Mobility dlhšie ako 14 dní sa môžu realizovať s tzv. kombinovaným grantom, t.j. s finančnou podporou zo zdrojov EÚ – Erasmus+ kombinovanou s obdobím s nulovým grantom,
– v prípade administratívnych pracovníkov: od 2 do 7 dní vrátane cesty pre všetky typy aktivít. - V prípade žiadostí o dlhodobé mobility (viac ako 5 dní aktivity) zamestnanci sú povinní poskytnúť detailný rozpis plánovaných aktivít a stretnutí, aby preukázali opodstatnenosť plánovanej dĺžky mobility
- V rámci výzvy na ak. rok 2021/2022 sa zamestnanec môže uchádzať maximálne o 3 mobility. Toto pravidlo neplatí v prípade virtuálnych mobilít a mobilít s nulovým grantom.
- Akademickí pracovníci majú možnosť podať prihlášku na Erasmus mobilitu – školenie, ale prioritne by sa mali uchádzať o Erasmus mobility na výučbu.
- V prípade dvoch na sebe nadväzujúcich mobilít opodstatnenosť pridelenia cestovného grantu pre obe mobility bude posudzovaná individuálne berúc do úvahy kritérium efektívneho čerpania grantov.
- V prípade, že viacerí zamestnanci majú záujem navštíviť tú istú prijímajúcu inštitúciu v tom istom termíne, zamestnanci sú povinní uviesť informácie o pridanej hodnote mobility pre každého osobitne z hľadiska ich odborného rastu.
- V prípade nástupu na mobilitu v piatok alebo cez víkend, resp. v prípade mobilít, ktoré zahŕňajú víkend, zamestnanec je povinný odôvodniť voľbu termínu.
- Zamestnanec nemôže vycestovať v rámci výzvy na akademický rok 2021/2022 dva- a viackrát na tú istú prijímajúcu inštitúciu. Každá mobilita má byť realizovaná na inej inštitúcii. Toto pravidlo neplatí v prípade virtuálnych mobilít a mobilít s nulovým grantom.
- Preferované budú mobility, ktoré sú zamerané na aktivity ako školenie, workshop, hospitácia. Prihlášky na jazykové kurzy budú vyhodnotené a schválené dodatočne a iba v tom prípade, ak ich realizáciu rozpočet danej výberovej fázy umožní.
- Zamestnanci sú povinní do svojich prihlášok uviesť pracovné emailové adresy a nie súkromné. Referát pre zahraničné vzťahy UPJŠ bude posielať všetky kľúčové informácie len na oficiálne pracovné adresy.
- Po mobilite je zamestnanec povinný odovzdať správu z mobility nadriadenému, v ktorej budú zhrnuté dosiahnuté výsledky a prínosy mobility a nadriadený rozhodne o spôsobe, akým budú s výsledkami mobility oboznámení ďalší spolupracovníci.
- Pre efektívnejšie spracovanie prihlášok a pre flexibilný manažment mobilít, výberové konania sa realizujú v štyroch fázach:
Termín odovzdania prihlášok: | Termín najskoršieho možného nástupu: | |
I. fáza | 06.10.2021 do 12:00 | 16.10.2021 |
II. fáza | 26.01.2022 do 12:00 | 09.02.2022 |
III. fáza | 27.04.2022 do 12:00 | 11.05.2022 |
IV. fáza | 06.07.2022 do 12:00 | 13.07.2022 |
- Nakoľko školenia v rámci Zmiešaných intenzívnych programov (ZIP) sú nové typy mobilít, uvedené fázy pre tieto mobility sú len orientačné, ktoré bude možné počas akademického roka doplniť o ďalšie termíny na základe potrieb organizátorov/účastníkov ZIP.
Postup pri podávaní prihlášky:
Skontaktujete sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť mobilitu. Dohodnite sa so zodpovednou osobou z partnerskej univerzity na uskutočnení mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte prosím najnovšiu verziu dokumentu Program mobility – školenie (v prípade českých inštitúcií) alebo Mobility Agreement Staff Mobility For Training v prípade ostatných krajín. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou (prípadne oficiálny list), v ktorej bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že vaša mobilita sa môže uskutočniť. Pre účely podania prihlášky je potrebné zabezpečiť podpis zodpovednej osoby na pracovisku zamestnanca a podpis prodekana pre zahraničné vzťahy (neplatí pre zamestnancov Rektorátu UPJŠ).
V rámci programu Erasmus+ bude výška cestovných nákladov a individuálnej podpory (stravné+ubytovanie) vypočítaná osobou zodpovednou za realizáciu mobilít vysokoškolských pracovníkov na zahraničnom oddelení Rektorátu UPJŠ (IRO).
Vyplnené formuláre je potrebné doručiť nasledovným osobám:
- zamestnanci Lekárskej fakulty UPJŠ – Ing. Zuzana Zánická, Referát pre zahraničné styky a prezentáciu fakulty, Lekárska fakulta
- zamestnanci Právnickej fakulty UPJŠ – Mgr. Eva Tkáčová, Referát zahraničných vzťahov a ďalšieho vzdelávania, Právnická fakulta
- zamestnanci Fakulty verejnej správy UPJŠ – Ing. Jana Chmelová, Referát pre vedu, výskum a zahraničné vzťahy, Fakulta verejnej správy
- zamestnanci Prírodovedeckej fakulty UPJŠ – Ing. Zuzana, Petruláková, Oddelenie pre vonkajšie vzťahy, Prírodovedecká fakulta, Šrobárova 2, č. dv. 317
- zamestnanci Filozofickej fakulty UPJŠ – Bc. Oľga Gallová, Útvar pre vedu, výskum, kvalifikačný rast, doktorandské štúdium a medzinárodné vzťahy, Filozofická fakulta
- zamestnanci Rektorátu UPJŠ, UTVŠ, TIP, UK, CIaKT, BZ, UNIPOC, CCVaPP – Mgr. Mária Vasiľová, PhD., Referát pre zahraničné vzťahy, Šrobárova 2, č. dv. 6
Výber pracovníkov, ktorí sa zúčastnia mobility, bude prebiehať na Rektoráte UPJŠ. Výsledky výberových konaní budú zverejnené priebežne v AIS2 v sekcii Oznamy pre zamestnancov.
Pre informáciu uvádzame v nasledovných tabuľkách výšku individuálnej podpory (ubytovanie+stravné) a výšku cestovných nákladov v rámci výzvy:
Príspevok na pobytové náklady (ubytovanie+stravné) na deň v EUR na akad. rok 2021/2022:
Prijímajúca krajina | Sadzba na deň v EUR |
Dánsko, Fínsko, Island, Írsko, Luxembursko, Švédsko, Spojené kráľovstvo, Lichtenštajnsko, Nórsko |
135 eur |
Rakúsko, Belgicko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Grécko, Španielsko, Cyprus, Holandsko, Malta, Portugalsko | 120 eur |
Bulharsko, Chorvátsko, Česká republika, Estónsko, Lotyšsko, Litva, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Severné Macedónsko, Turecko, Srbsko |
105 eur |
Príspevok na cestovné náklady v EUR:
Vzdialenostné pásma | Sadzba |
medzi 10 a 99 km: | 20 EUR na účastníka |
medzi 100 a 499 km: | 180 EUR na účastníka |
medzi 500 a 1999 km: | 275 EUR na účastníka |
medzi 2000 a 2999 km: | 360 EUR na účastníka |
medzi 3000 a 3999 km: | 530 EUR na účastníka |
medzi 4000 a 7999 km: | 820 EUR na účastníka |
8000 km alebo viac: | 1500 EUR na účastníka |
♦ Výpočet vzdialenosti (odkaz na Distance Calculator)