V nadväznosti na príkaz rektora č. 11/2020, ktorým sa vydávajú opatrenia v súvislosti s uvoľňovaním opatrení prijatých na zamedzenie šírenia ochorenia COVID-19, výzva pre VŠ pracovníkov na podávanie prihlášok na mobilitu – školenie v rámci programu Erasmus+ na akademický rok 2019/2020 sa upravuje nasledovne:
Mobilita podporuje profesionálny rozvoj pedagogických a nepedagogických zamestnancov inštitúcií vysokoškolského vzdelávania.
Obdobie realizácie mobility: 16.10.2019 – 15.10.2020
Typy mobilít zamerané na školenie:
- školenie zamerané na rozvoj pedagogických zručností/tvorbu študijných programov – dostupné iba pre akademických pracovníkov
- školenie na rozvíjanie odborných kompetencií – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov
- hospitácia (job shadowing) – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov
- workshop – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov (okrem konferencií)
Výberové kritériá:
- Kvalita predloženého programu školenia s ohľadom na prínos plánovanej mobility pre katedru/univerzitné pracovisko/fakultu/univerzitu. Záujemca o mobilitu je povinný v časti ´PROPOSED MOBILITY PROGRAMME´ adekvátne zdôvodniť opodstatnenosť mobility.
- Preferovaní sú pracovníci, ktorí sa mobility doteraz nezúčastnili. Vo výbere zamestnancov berieme do úvahy aj počet absolvovaných mobilít za posledné dva akademické roky.
- Preferovaní sú zamestnanci, ktorí na UPJŠ participujú na zabezpečovaní úloh súvisiacich s internacionalizáciou UPJŠ (napr.: participácia na administrácii programu Erasmus+, na rozvojom projekte Internacionalizácia, interdisciplinarita a inovácia vysokoškolského vzdelávania na UPJŠ, príp. na ďalších aktivitách súvisiacich s internacionalizáciou), ktorí sa zúčastňujú mobility typu Staff Week a job-shadowing.
- Preferované sú mobility do tzv. bezpečných krajín.
- Preferované sú mobility, ktoré sú zamerané na rozvoj pedagogických zručností/tvorbu študijných programov, resp. na inováciu študijných programov.
Administratívni, nepedagogickí zamestnanci a učitelia musia byť zamestnancami UPJŠ.
Pravidlá výzvy:
- Mobility musia byť realizované do 15.10.2020
- Dĺžka mobility: od 2 do 60 dní
- v rámci výzvy nie je obmedzenie na trvanie mobilít, podporujú sa aj dlhodobé mobility
- v prípade žiadostí o dlhodobé mobility (viac ako 5 dní aktivity) zamestnanci sú povinní poskytnúť detailný rozpis plánovaných aktivít a stretnutí, aby preukázali opodstatnenosť plánovanej dĺžky mobility
- V rámci výzvy na ak. rok 2019/2020 zamestnanec môže uchádzať maximálne o 3 mobility.
- Zamestnanec nemôže vycestovať v rámci výzvy na akademický rok 2019/2020 dva- a viackrát na tú istú prijímajúcu inštitúciu. Každá mobilita má byť realizovaná na inej inštitúcii.
- Pre efektívnejšie spracovanie prihlášok a pre flexibilný manažment mobilít, výberové konania sa realizujú v štyroch fázach:
|
Termín odovzdania prihlášok: |
Termín najskoršieho možného nástupu: | |
I. fáza |
07.10.2019 do 12:00 |
16.10.2019 | |
II. fáza |
27.01.2020 do 12:00 |
05.02.2020 | |
III. fáza |
27.04.2020 do 12:00 |
06.05.2020 | |
IV. fáza |
06.07.2020 do 12:00 |
15.07.2020 | akceptované budú aj prihlášky do oblastí mimo zoznamu tzv. bezpečných krajín, ale realizácia takýchto mobilít bude podmienená možnosťami opatrenia Úradu verejného zdravotníctva SR v čase plánovanej mobility a príkazmi rektora |
V. fáza | 31.8.2020 do 12:00 | 06.09.2020 | akceptované budú aj prihlášky do oblastí mimo zoznamu tzv. bezpečných krajín, ale realizácia takýchto mobilít bude podmienená možnosťami opatrenia Úradu verejného zdravotníctva SR v čase plánovanej mobility a príkazmi rektora |
- Výberová komisia bude rozhodovať o mobilitách podmienečne vzhľadom na aktuálnu epidemiologickú situáciu.
Postup pri podávaní prihlášky:
Skontaktujete sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť mobilitu. Dohodnite sa so zodpovednou osobou z partnerskej univerzity na uskutočnení mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte prosím najnovšiu verziu dokumentu Program mobility – školenie (v prípade českých inštitúcií) alebo Mobility Agreement Staff Mobility For Training v prípade ostatných krajín. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou (prípadne oficiálny list), v ktorej bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že vaša mobilita sa môže uskutočniť. Pre účely podania prihlášky je potrebné zabezpečiť podpis zodpovednej osoby na pracovisku zamestnanca a podpis prodekana pre zahraničné vzťahy (neplatí pre zamestnancov Rektorátu UPJŠ).
Pri výbere prijímajúcej inštitúcie je potrebné rešpektovať rozhodnutia partnerských univerzít/inštitúcií, ktoré obmedzili príjem prichádzajúcich zamestnancov z dôvodu šírenia ochorenia COVID-19.
V rámci programu Erasmus+ bude výška cestovných nákladov a individuálnej podpory (stravné+ubytovanie) vypočítaná osobou zodpovednou za realizáciu mobilít vysokoškolských pracovníkov na zahraničnom oddelení Rektorátu UPJŠ (IRO).
Vyplnené formuláre je potrebné doručiť nasledovným osobám:
- zamestnanci Lekárskej fakulty UPJŠ – Ing. Zuzana Zánická, Referát pre zahraničné styky a prezentáciu fakulty, Lekárska fakulta
- zamestnanci Právnickej fakulty UPJŠ – Mgr. Eva Tkáčová, Referát zahraničných vzťahov a ďalšieho vzdelávania, Právnická fakulta
- zamestnanci Fakulty verejnej správy UPJŠ – Ing. Jana Chmelová, Referát pre vedu, výskum a zahraničné vzťahy, Fakulta verejnej správy
- zamestnanci Prírodovedeckej fakulty UPJŠ – Mgr. Tomáš Zavatčan, PhD., Oddelenie pre vonkajšie vzťahy, Prírodovedecká fakulta, Šrobárova 2, č. dv. 317
- zamestnanci Filozofickej fakulty UPJŠ – Mgr. Eva Jenčušová, Útvar pre vedu, výskum, kvalifikačný rast, doktorandské štúdium a medzinárodné vzťahy, Filozofická fakulta
- zamestnanci Rektorátu UPJŠ, UTVŠ, TIP, UK, CIaKT, BZ, UNIPOC, CCVaPP – Mgr. Mária Vasiľová, PhD., Referát pre zahraničné vzťahy, Šrobárova 2, č. dv. 6
V odôvodnených prípadoch akceptované budú aj prihlášky zaslané emailom, tieto dokumenty ale budú musieť obsahovať podpisy zamestnanca a nadriadeného.
Výber pracovníkov, ktorí sa zúčastnia mobility, bude prebiehať na Rektoráte UPJŠ. Výsledky výberových konaní budú zverejnené priebežne v AIS2 v sekcii Oznamy pre zamestnancov.
Pre informáciu uvádzame v nasledovných tabuľkách výšku individuálnej podpory (ubytovanie+stravné) a výšku cestovných nákladov v rámci výzvy:
Príspevok na pobytové náklady (ubytovanie+stravné) na deň v EUR na akad. rok 2019/2020:
Prijímajúca krajina |
Sadzba na deň v EUR |
Dánsko, Fínsko, Island, Írsko, Luxembursko, Švédsko, Spojené kráľovstvo, Lichtenštajnsko, Nórsko |
135 eur |
Rakúsko, Belgicko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Grécko, Španielsko, Cyprus, Holandsko, Malta, Portugalsko |
120 eur |
Bulharsko, Chorvátsko, Česká republika, Estónsko, Lotyšsko, Litva, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, FYROM-Macedónsko, Turecko, Srbsko |
105 eur |
Upozornenie: Sumy uvedené v tabuľke vyššie platia pre dĺžku mobility do 14 dní. Medzi 15. a 60. dňom aktivity sa počíta so 70% z čiastky na deň na účastníka, ako je uvedené v tabuľke.
Príspevok na cestovné náklady v EUR:
Vzdialenostné pásma |
Sadzba |
medzi 10 a 99 km: |
20 EUR na účastníka |
medzi 100 a 499 km: |
180 EUR na účastníka |
medzi 500 a 1999 km: |
275 EUR na účastníka |
medzi 2000 a 2999 km: |
360 EUR na účastníka |
medzi 3000 a 3999 km: |
530 EUR na účastníka |
medzi 4000 a 7999 km: |
820 EUR na účastníka |
8000 km alebo viac: |
1500 EUR na účastníka |
♦ Výpočet vzdialenosti (Distance Calculator)