{"id":18795,"date":"2013-02-17T01:41:35","date_gmt":"2013-02-17T01:41:35","guid":{"rendered":"https:\/\/www.upjs.sk\/prirodovedecka-fakulta\/studium\/anketa\/zs-2012-2013\/hodnotenie-vyucby-zs1213\/"},"modified":"2022-10-26T08:12:28","modified_gmt":"2022-10-26T08:12:28","slug":"hodnotenie-vyucby-zs1213","status":"publish","type":"page","link":"https:\/\/www.upjs.sk\/prirodovedecka-fakulta\/studium\/anketa\/zs-2012-2013\/hodnotenie-vyucby-zs1213\/","title":{"rendered":"V\u00fdsledky \u0161tudentskej ankety v ZS AR 2011\/2012"},"content":{"rendered":"
\tMil\u00e9 \u0161tudentky a \u0161tudenti. V mene vedenia PF UPJ\u0160 by som sa chcel po\u010fakova\u0165 predov\u0161etk\u00fdm t\u00fdm z V\u00e1s, ktor\u00ed pribli\u017ene pred rokom zareagovali na na\u0161u v\u00fdzvu a prispeli svojim n\u00e1zorom k hodnoteniu kvality vzdel\u00e1vania na PF UPJ\u0160 v zimnom semestri AR 2011\/2012. Aj ke\u010f \u00fa\u010das\u0165 v ankete nenaplnila na\u0161e o\u010dak\u00e1vania, ver\u00edme, \u017ee do bud\u00facna, pri jej pravidelnom opakovan\u00ed, sa anketa stane samozrejmou s\u00fa\u010das\u0165ou V\u00e1\u0161ho (\u0161tudentsk\u00e9ho) a n\u00e1\u0161ho (u\u010dite\u013esk\u00e9ho) \u017eivota.<\/strong> Vyjadri\u0165 svoj n\u00e1zor v ankete nie je Va\u0161ou povinnos\u0165ou, ale pr\u00e1vom<\/strong>. Preto je predov\u0161etk\u00fdm na V\u00e1s<\/strong>, ako sa svojho pr\u00e1va zhost\u00edte<\/strong> a prispejete k n\u00e1\u0161mu spolo\u010dn\u00e9mu \u00fasiliu posun\u00fa\u0165 sa \u010falej, k vy\u0161\u0161ej kvalite, profesionalite a odbornosti.<\/p>\n \tDo ankety t\u00fdkaj\u00facej hodnotenia v\u00fdu\u010dby v ZS AR 2011\/2012 sa zapojilo 185 \u0161tudentov, anketu ukon\u010dilo a odoslalo 136 \u0161tudentov, \u010do predstavuje pribli\u017ene 11% z celkov\u00e9ho po\u010dtu \u0161tudentov zap\u00edsan\u00fdch na I. a II. stupni v AR 2011\/2012. V ankete bolo mo\u017en\u00e9 odpoveda\u0165 na 16 ot\u00e1zok, z ktor\u00fdch 5 ot\u00e1zok sa t\u00fdkalo predn\u00e1\u0161ok, 5 cvi\u010den\u00ed a semin\u00e1rov, 5 hodnotenia a jedna ot\u00e1zka \u00fa\u010dasti na v\u00fdu\u010dbe. Hodnotiaca \u0161k\u00e1la bola 5-stup\u0148ov\u00e1: 1 = ur\u010dite \u00e1no, 2 = sk\u00f4r \u00e1no, 3 = aj \u00e1no aj nie, 4 = sk\u00f4r nie, 5 = ur\u010dite nie. Okrem hodnoten\u00ed bolo mo\u017en\u00e9 uvies\u0165 ku ka\u017edej ot\u00e1zke aj odpove\u010f N = nehodnot\u00edm (dan\u00e1 situ\u00e1cia nenastala, neviem alebo nechcem hodnoti\u0165). Vo v\u0161eobecnosti bola kvalita v\u00fdu\u010dby hodnoten\u00e1 pozit\u00edvne, v preva\u017enej miere prevl\u00e1dali na jednotliv\u00fdch \u00fastavoch hodnotenia „ur\u010dite \u00e1no“, len s mal\u00fdmi v\u00fdnimkami v pri ot\u00e1zkach 4 a 10.\u00a0 Odpovede na jednotliv\u00e9 ot\u00e1zky, roz\u010dlenen\u00e9 pod\u013ea \u00fastavov sa V\u00e1m zobrazia po kliknut\u00ed na pr\u00edslu\u0161n\u00fa ot\u00e1zku ni\u017e\u0161ie v tabu\u013eke.<\/p>\n \tOkrem odpoved\u00ed na jednotliv\u00e9 ot\u00e1zky bolo mo\u017en\u00e9 v ankete uvies\u0165 aj slovn\u00e9 koment\u00e1re k jednotliv\u00fdm predmetom. Slovn\u00e9 koment\u00e1re s\u00fa uveden\u00e9 ni\u017e\u0161ie v tabu\u013eke ako ot\u00e1zka 17. V slovn\u00fdch hodnoteniach \u0161tudentov boli znevidite\u013enen\u00e9 \u00fadaje obsahuj\u00face men\u00e1, n\u00e1zvy predmetov alebo ind\u00edcie, na z\u00e1klade ktor\u00fdch by bolo mo\u017en\u00e9 identifikova\u0165 predmety. \u00da\u010delom tohto opatrenia nie je ni\u010d skr\u00fdva\u0165, av\u0161ak nako\u013eko sa anketa takouto verejnou formou uskuto\u010d\u0148uje prv\u00fd kr\u00e1t, \u00fadaje nie s\u00fa normalizovan\u00e9 na po\u010dty prihl\u00e1sen\u00fdch\/hodnotiacich\u00a0 \u0161tudentov ani in\u00e1\u010d \u0161tatisticky spracovan\u00e9, a nako\u013eko ide o citliv\u00e9 \u00fadaje, prezentujeme ich takouto formou. Detailn\u00e9 v\u00fdsledky hodnoten\u00ed, obsahuj\u00face men\u00e1 n\u00e1zvy at\u010f. v\u0161ak boli zaslan\u00e9 riadite\u013eom \u00fastavov, ktor\u00ed po pozornom zv\u00e1\u017een\u00ed, prijm\u00fa potrebn\u00e9 opatrenia.<\/p>\n \tNa doplnenie \u00fadajov e\u0161te uv\u00e1dame tri grafy, v ktor\u00fdch je uveden\u00fd najvy\u0161\u0161\u00ed po\u010det zaznamenan\u00fdch odpoved\u00ed „ur\u010dite \u00e1no<\/a>„, „sk\u00f4r nie<\/a>„, „ur\u010dite nie<\/a>“ na jedn\u00e9ho konkr\u00e9tneho u\u010dite\u013ea a jeden predmet.<\/p>\n \tdoc. RNDr. Vladim\u00edr Zele\u0148\u00e1k, PhD.
\t\u00a0 prodekan pre vzdel\u00e1vanie\u00a0<\/p>\n