Prejsť na obsah

Výsledky študentskej ankety v ZS AR 2011/2012

3minút, 36sekúnd

Milé študentky a študenti. V mene vedenia PF UPJŠ by som sa chcel poďakovať predovšetkým tým z Vás, ktorí približne pred rokom zareagovali na našu výzvu a prispeli svojim názorom k hodnoteniu kvality vzdelávania na PF UPJŠ v zimnom semestri AR 2011/2012. Aj keď účasť v ankete nenaplnila naše očakávania, veríme, že do budúcna, pri jej pravidelnom opakovaní, sa anketa stane samozrejmou súčasťou Vášho (študentského) a nášho (učiteľského) života. Vyjadriť svoj názor v ankete nie je Vašou povinnosťou, ale právom. Preto je predovšetkým na Vás, ako sa svojho práva zhostíte a prispejete k nášmu spoločnému úsiliu posunúť sa ďalej, k vyššej kvalite, profesionalite a odbornosti.

Do ankety týkajúcej hodnotenia výučby v ZS AR 2011/2012 sa zapojilo 185 študentov, anketu ukončilo a odoslalo 136 študentov, čo predstavuje približne 11% z celkového počtu študentov zapísaných na I. a II. stupni v AR 2011/2012. V ankete bolo možné odpovedať na 16 otázok, z ktorých 5 otázok sa týkalo prednášok, 5 cvičení a seminárov, 5 hodnotenia a jedna otázka účasti na výučbe. Hodnotiaca škála bola 5-stupňová: 1 = určite áno, 2 = skôr áno, 3 = aj áno aj nie, 4 = skôr nie, 5 = určite nie. Okrem hodnotení bolo možné uviesť ku každej otázke aj odpoveď N = nehodnotím (daná situácia nenastala, neviem alebo nechcem hodnotiť). Vo všeobecnosti bola kvalita výučby hodnotená pozitívne, v prevažnej miere prevládali na jednotlivých ústavoch hodnotenia „určite áno“, len s malými výnimkami v pri otázkach 4 a 10.  Odpovede na jednotlivé otázky, rozčlenené podľa ústavov sa Vám zobrazia po kliknutí na príslušnú otázku nižšie v tabuľke.

Okrem odpovedí na jednotlivé otázky bolo možné v ankete uviesť aj slovné komentáre k jednotlivým predmetom. Slovné komentáre sú uvedené nižšie v tabuľke ako otázka 17. V slovných hodnoteniach študentov boli zneviditeľnené údaje obsahujúce mená, názvy predmetov alebo indície, na základe ktorých by bolo možné identifikovať predmety. Účelom tohto opatrenia nie je nič skrývať, avšak nakoľko sa anketa takouto verejnou formou uskutočňuje prvý krát, údaje nie sú normalizované na počty prihlásených/hodnotiacich  študentov ani ináč štatisticky spracované, a nakoľko ide o citlivé údaje, prezentujeme ich takouto formou. Detailné výsledky hodnotení, obsahujúce mená názvy atď. však boli zaslané riaditeľom ústavov, ktorí po pozornom zvážení, prijmú potrebné opatrenia.

Na doplnenie údajov ešte uvádame tri grafy, v ktorých je uvedený najvyšší počet zaznamenaných odpovedí „určite áno„, „skôr nie„, „určite nie“ na jedného konkrétneho učiteľa a jeden predmet.

doc. RNDr. Vladimír Zeleňák, PhD.
  prodekan pre vzdelávanie 

P.č. Otázka
1. Prednáška mala logickú štruktúru a jasne stanovené ciele
2.  Vyučujúci vysvetlil učivo zrozumiteľne
3. Prednáška bola doplnená príkladmi a ilustráciami, ktoré mi pomohli porozumieť obsahu prednášky
4. Vyučujúci prezentoval súvislosti preberaných tém s inými predmetmi
5. Prednášajúci ochotne a fundovane odpovedal na otázky
6. Zvolené úlohy vhodne rozvíjali poznatky z prednášky
7. Vyučujúci viedol študentov k aktívnej spoluúčasti, samostatnosti v myslení a práci
8. Cvičenia boli dobre organizačne zvládnuté, cvičiaci vhodne metodicky usmerňoval študentov
9. Cvičiaci ochotne a fundovane odpovedal na otázky
10. Po absolvovaní cvičení (seminárov) budem schopný získané vedomosti a zručnosti ďalej využívať
11. Priebežné hodnotenie bolo objektívne a dobre zdôvodnené
12. Podmienky priebežného hodnotenia boli stanovené včas a vyučujúci ich dodržiaval
13. Termíny skúšok boli vypísané včas, v dostatočnom počte a vhodne rozložené
14. Skúšajúci vyžadoval vedomosti v súlade so zverejnenými požiadavkami
15. Skúšajúci bol pri hodnotení objektívny a upozornil na nedostatky
16. Moja účasť na tomto predmete bola
17. Slovné komentáre: [ÚBEV], [ÚFV], [ÚGE], [ÚCHV], [ÚINF], [ÚMV]

      
 

Prílohy

File File size
pdf Komentar_UBEV 98 KB
pdf Komentar_UFV 59 KB
pdf Komentar_UCHV 72 KB
pdf Komentare_UGE 73 KB
pdf Komentare_UINF 67 KB
pdf Komentare_UMV 74 KB

Študuj na UPJŠ