Projekt má spoločnú víziu, že (matematické) vzdelávanie možno výrazne zlepšiť posilnením funkčného myslenia.
Číslo grantu:
2020‐1‐DE01‐KA203‐005677
Výzva:
KA203 – Strategic Partnerships for higher education
Schéme:
KA2 – Cooperation for innovation and the exchange of good practices
Celkový rozpočet:
443 543,00 €
Hlavným cieľom projektu je zlepšiť funkčné myslenie žiakov. Na dosiahnutie tohto cieľa boli vyvinuté výučbové prostredia, ktoré je možné implementovať od základnej po strednú školu s cieľom podporiť funkčné myslenie žiakov. Tieto výučbové prostredia inovatívne kombinujú prvky, ako je konštruktivistický prístup, výučba s digitálnymi nástrojmi, situácie z každodenného života a fyzickú aktivitu. Všetky tieto prvky preukázateľne zefektívňujú výučbu funkcií. Tieto výučbové prostredia sú doplnené metodickými príručkami pre učiteľov. To zabezpečí systematické rozvíjanie funkčného myslenia medzi rôznymi stupňami škôl, aby sa jednotlivé aspekty pojmu funkcia navzájom dopĺňali a prepájali a neučili sa izolovane. V rámci riešenia projektu bol vytvorený kurz pre budúcich učiteľov matematiky, aby boli pripravení efektívne rozvíjať funkčné myslenie svojich budúcich žiakov prostredníctvom vytvorených výučbových prostredí. Súčasťou kurzu sú videozáznamy z implementácií výučbových prostredí v triede, ktoré podporia reflexiu a odbornú výmenu medzi budúcimi učiteľmi matematiky ohľadom rozvíjania funkčného myslenia študentov.