VEGA, reg. č. 1/0486/11 – Zodpovednosť a ochrana verejných funkcionárov v právnom poriadku Slovenskej republiky – 2010 – 2012 – spoluriešiteľ
Vedecký projekt je zameraný na analýzu, zhodnotenie vývoja a aktuálneho stavu právnej úpravy dotýkajúcej sa zodpovednosti a ochrany verejných funkcionárov v širších spoločensko-politických súvislostiach. Analýza zahŕňa Ústavu SR, ústavné zákony a zákony. Uvedené právne predpisy sú hodnotené v dynamike vývoja, pričom ich kvalita je konfrontovaná so skúsenosťami z aplikačnej praxe. Riešiteľský kolektív hodnotí zodpovednosť a ochranu verejných funkcionárov v SR so zodpovednosťou a ochranou ústavných činiteľov s ústavnými modelmi iných štátov Európskej únie. Na základe výsledkov analýzy doterajšieho vývoja právnych predpisov a skúsenosťami z praxe sú pomenované jeho kľúčové problémy a sformulované konkrétne legislatívne námety za účelom ich realizácie v ústavno-politickej praxi.
VEGA, reg. č. 1/0965/13 – Volebné zákonodarstvo v Slovenskej republike – doterajší vývoj, aktuálny stav, perspektívy – 2013 – 2015 – spoluriešiteľ
Vedecký projekt je zameraný na komplexnú analýzu doterajšieho vývoja, hodnotenie aktuálneho stavu a formulovanie perspektívy volebného zákonodarstva Slovenskej republiky s ambíciou využiť poznatky získané v priebehu jeho riešenia v aktuálnej legislatívnej praxi, predovšetkým v súvislosti s proklamovaným zámerom rekodifikovať platné volebné zákonodarstvo, resp. zamýšľaným zámerom pripraviť legislatívny projekt tzv. volebného kódexu. Vo svojej podstate je cieľom riešiteľského kolektívu vytvoriť vedecky podložený model optimálneho usporiadania volebného zákonodarstva Slovenskej republiky a v rámci neho formulovať aj námety na možné, resp. žiaduce zmeny jednotlivých inštitútov platného volebného práva. Súčasťou projektu je aj analýza a zhodnotenie súčasného modelu volebného súdnictva v Slovenskej republike a jeho porovnanie s modelmi uplatňovanými v zahraničí s cieľom načrtnúť aj jeho možné alternatívy.
VEGA, reg. č. 1/0203/18 – Transteritoriálne správne akty členských štátov Európskej únie – 2018 – 2021 – zodpovedný riešiteľ
Transteritoriálny správny akt je osobitnou kategóriou správnych aktov, ktorého podstata spočíva v tom, že svoje účinky má aj na území iného štátu, ako je štát, ktorý ho vydal, t.j. má extrateritoriálne účinky. Svoje špecifické miesto má najmä v priestore Európskej únie. Cieľom predmetného projektu je vedecké skúmanie tohto typu správnych aktov, vymedzenie jeho charakteristických znakov a jeho účinkov, skúmanie možností procesnej obrany pred pôsobením jeho účinkov zo strany dotknutého štátu, prípadne posúdenie možností unifikácie postupu členských štátov Európskej únie v prípade potreby procesnej obrany voči účinkom transteritoriálnych správnych aktov.
APVV, reg. č. 16-0362 – Privatizácia trestného práva- hmotnoprávne, procesnoprávne, kriminologické a organizačno- technické aspekty – 2018 – 2022 – spoluriešiteľ
Trestné právo je odvetvím verejného práva. Skutočnosť, že trestné právo je odvetvím verejného práva predznamenáva, že vzťahy medzi jednotlivými subjektmi vystupujúcimi v jeho normatívnych základoch sa riadia princípom subordinácie, kde nadradeným subjektom je spravidla orgán verejnej moci. Legislatívne a aplikačno- právne problémy ostatných rokov však poukazujú na skutočnosť, že dodržiavanie princípu zákonnosti nie je v praktickej rovine trestného práva vždy na štátoprávne akceptovateľnej úrovni. Zákonodarca pri výkone svojej činnosti často opomína potrebu dodržiavania hodnotových (axiologických) požiadaviek trestného práva. Proporcionalitu viacerých trestnoprávnych noriem musel z pohľadu ich ústavnej konformity posudzovať až Ústavný súd Slovenskej republiky, v aplikačnej rovine naopak badať nedostatočnú úpravu niektorých procesných práv jednotlivých ,,subordinovaných“ subjektov trestného konania. V neposlednom rade je potrebné reflektovať na nedostatočnú úroveň tzv. mimoprávnych záruk zákonnosti, ktoré predstavujú organizačno- technický predpoklad k naplneniu účelu trestného práva v novodobom demokratickom právnom štáte. Riešiteľský kolektív sa domnieva, že niektoré z legislatívnych a aplikačných problémov trestného práva 21. storočia je možné eliminovať ,,súkromnými intervenciami“ do niektorých jeho inštitútov. Z uvedených dôvodov sa riešiteľský kolektív plánuje komplexným spôsobom zaoberať privatizáciou trestného práva z pohľadu hmotnoprávneho, procesnoprávneho, kriminologického a organizačno- technického. Rešpektovaním princípu zákonnosti ako imanentného princípu právneho štátu je nevyhnutné skúmať legislatívne a aplikačné aspekty privatizácie trestného práva nielen v medziach zákonných, ale tiež v medziach ústavných a nadnárodných limitov možnosti privatizácie trestného práva v podmienkach súčasnej Slovenskej republiky.
Projekt: Európska únia a jej vplyv na organizáciu a fungovanie verejnej správy v Slovenskej republiky – 6/2016 – 12/2016 – na základe výzvy Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí na predkladanie žiadostí o dotáciu na rok 2016 v oblasti medzinárodných vzťahov a zahraničnej politiky Slovenskej republiky zameraná na predsedníctvo Slovenskej republiky v Rade Európskej Únie (SK PRES).
Účelom projektu je podpora projektov a programov verejno-vzdelávacích podujatí, vedeckých konferencií a seminárov s tematikou medzinárodných vzťahov a zahraničnej politiky Slovenskej republiky. Cieľom projektu je realizovať výskumné aktivity prostredníctvom na seba nadväzujúcich podujatí zameraných na regionálnu samosprávu v Slovenskej republike v súvislosti s jej pôsobením v rámci Európskej únie. Za tým účelom je cieľom rozprúdiť odbornú diskusiu o prepojení jednotlivých regiónov SR s Európskou úniou, ako aj ich vzájomných vzťahov v SR a v ostatných členských štátoch EÚ. Zároveň je cieľom zviditeľniť potrebu odbornej diskusie venovanej problematike samosprávy v nadväznosti na vykonávanie predsedníctva Slovenskej republiky v Rade Európskej únie.