Prejsť na obsah

Deň kariéry

2minút, 41sekúnd

    Pracovný trh prechádza od počiatku milénia výraznými zmenami. Vplýva naň globalizácia, technologický pokrok či automatizácia, ktoré majú za následok zánik istých profesií, ale na druhej strane vznik nových. Ešte pred desiatimi rokmi neexistovali profesie ako napr. influencer, marketér, manažér sociálnych sietí, vývojár aplikácií, no dnes sú bežnou súčasťou pracovného trhu. Nielen o týchto profesiách, ale aj o influencer marketingu, digitálnych zručnostiach či možnostiach zamestnať sa v 21. storočí sa dozvedeli viac záujemcovia na Dni kariéry 2019. Jeho tretí ročník organizovala Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach (UPJŠ) a Univerzitné poradenské centrum (UNIPOC) v stredu 10. apríla 2019 v univerzitnom areáli na Moyzesovej 9 v Košiciach.

    Téma podujatia, „práca budúcnosti“, sa niesla celým programom. Deň kariéry začal pracovnými raňajkami vedenia univerzity, dekanov fakúlt a študentov so zástupcami jednotlivých spoločností. Témou boli aktuálne otázky zamestnávania mladých ľudí a vytváranie stážových pozícií pre študentov. Novinkou bol grafický záznam a grafická facilitácia prebiehajúcej diskusie.

    Súčasťou podujatia bol aj zaujímavý program plný inšpiratívnych hostí. Všetci hostia reprezentovali „prácu budúcnosti“, pracujú u moderného zamestnávateľa, majú novodobú pracovnú pozíciou alebo inovatívnu formu pracovného úväzku, resp. podnikania. Program otvorila Mária Sofia Takáčová, ktorá pracuje v Google Slovensko, konkrétne pre iniciatívu Grow with Google. Študentom priblížila zručnosti dôležité pre budúcnosť na trhu práce a otvorila dôležitú otázku, či sme na budúcnosť vôbec pripravení. Nasledoval Jakub Szepesgyorky (Change Your Self), ktorý pútavo hovoril o tom, ako cestovanie a spoznávanie dokáže človeku otvoriť nové cesty v živote. Študentov zaujala aj grafická facilitátorka Gabriela Fábryová, ktorá na podujatie priletela priamo z Paríža, kde pracuje ako freelancer. Paula Pastirčáková zo spoločnosti GymBeam porozprávala študentom o influencer marketingu, aké je to komunikovať a tvoriť reklamu s ľuďmi, ktorých na sociálnych sieťach sledujú tisíce fanúšikov. Päticu inšpiratívnych hostí uzavrel Tomáš Slebodník zo známej košickej spoločnosti KERE (tiež Bikere, Babetta a Kroy), ktorý reprezentoval inovatívny prístup v podnikaní.

    Pre viac ako 300 študentov bol tento veľtrh pracovných príležitostí výbornou možnosťou stretnúť sa a porozprávať s potenciálnymi zamestnávateľmi, ako aj dozvedieť sa viac o aktuálnych požiadavkách na pracovnom trhu. Tí, ktorí si so sebou priniesli svoj životopis, sa v prípade záujmu mohli na otvorené pracovné pozície priamo hlásiť. Na Dni kariéry 2019 sa prezentovalo spolu 20 zamestnávateľov, medzi nimi spoločnosti ako AT&T, Zbor väzenskej a justičnej stráže, LYNX – spoločnosť s ručením obmedzeným, Úrad pre verejné obstarávanie, AffinityAnalytics, Svet zdravia, FPT, Lidl, AGEL SK, Nemocnica Košice – Šaca 1. súkromná nemocnica, LafargeHolcim EBS, VISTA a mnohí ďalší.


Študuj na UPJŠ