Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach prostredníctvom svojich fakúlt ponúka pre pedagogických a odborných zamestnancov vzdelávacie programy. Aktuálne sú niektoré z ponúkaných programov bezplatné pre učiteľov zapojených do národného projektu Digitálna transformácia vzdelávania a školy (DiTEdu).
Anotácia: Program vzdelávania Digitálna transformácia vzdelávania a školy pripravuje pedagogických zamestnancov na vykonávanie práce školského digitálneho koordinátora. Pozostáva zo štyroch hlavných tém, ktoré pripravujú účastníkov na formulovanie akčného plánu školy v kontexte digitálnej transformácie školy a pomáhajú im dobre porozumieť role školského digitálneho koordinátora. Od účastníkov sa v priebehu vzdelávania očakáva spolupráca s ďalšími kolegami na ich škole.
Cieľ vzdelávania: Rozšíriť a inovovať profesijné kompetencie pedagogických zamestnancov na vykonávanie konkrétnych krokov smerujúcich k transformácii vzdelávania a školy na školu digitálnej excelencie (digitálnu školu) v súlade s Programom informatizácie školstva do roku 2030.
Rozsah: 50 hodín.
Cieľová skupina: učiteľ, odporúčané aj pre vedúcich pedagogických zamestnancov a pre tých školských digitálnych koordinátorov, ktorí toto vzdelávanie neabsolvovali
Anotácia: Vzdelávací program pre vedúcich zamestnancov základných a stredných škôl je zameraný na podporu manažmentu digitálnej transformácie školy a vzdelávania a spolupráce so školským digitálnym koordinátorom. Absolventi vzdelávania inovujú a zlepšia svoje kompetencie v oblasti líderstva školy 21. storočia.
Cieľ vzdelávania: Zefektívniť manažovanie digitálnej transformácie školy a vzdelávania v súlade s Programom informatizácie školstva do roku 2030. Podporiť spoluprácu so školským digitálnym koordinátorom (stredný manažment) a inovovať líderské kompetencie pre riadenie školy 21. storočia (pracovať efektívne, s víziou, plánovane a s využitím synergického efektu zamestnancov). Cieľom vzdelávania je aj rozšíriť poznatky dôležité pre tvorbu a napĺňanie akčného plánu digitalizácie školy, ako aj riešenie výziev vo vzdelávaní v digitálnej dobe, ako je kyberbezpečnosť, umelá inteligencia a efektívne využívanie digitálnych technológií vo výučbe.
Rozsah: 50 hodín.
Cieľová skupina: vedúci pedagogický zamestnanec – riaditeľ a zástupca riaditeľa, zaradený v kategórii učiteľ,
Anotácia: STEAM vzdelávanie s vývojovými a programovacími prostrediami využívajúcimi senzory, aktuátory a ďalšie prostriedky mobilných a stolných zariadení. Riešenie problémov pomocou programovacieho jazyka Python. Princípy a aplikácie umelej inteligencie. Základné princípy a znalosti pri bezpečnom používaní informačných technológií (informačná bezpečnosť)
Cieľ vzdelávania: Pripraviť učiteľov informatiky na implementáciu vybraných moderných trendov v oblasti vzdelávania a digitálnych technológií do ich každodenného vyučovania predmetu informatika.
Rozsah: 50 hodín.
Cieľová skupina: učiteľ informatiky na SŠ
Anotácia: Programovanie v jazyku Python – riešenie problémov, analýza dát, OOP, moduly a balíčky, tvorba grafických aplikácií, modelovanie, simulácie, STEAM aplikácie.
Cieľ vzdelávania: Cieľom je pripraviť učiteľov informatiky pre vyučovanie programovania v jazyku Python v štandardnom kurze programovania podľa iŠVP a v študijnom odbore Gymnázium so zameraním na informatiku.
Rozsah: 50 hodín.
Cieľová skupina: učiteľ informatiky na druhom stupni ZŠ a učiteľ informatiky na SŠ
program vzdelávania | informačný list | prihláška | hodnotenie vzdelávania
Anotácia: Program vzdelávania je zameraný na rozvoj porozumenia, kritického myslenia a kreativity vo vyučovaní matematiky. Pozornosť bude venovaná vplyvu digitálnych technológií na vyučovací proces a možnostiam ich efektívneho využitia na podporu žiackeho učenia sa.
Cieľ vzdelávania: Cieľom vzdelávania je rozvíjať profesijné vedomosti a zručnosti učiteľov matematiky v súvislosti s nástupom digitálnych technológií a rozvojom umelej inteligencie, rozvíjať schopnosť identifikovať a porozumieť problémom žiakov, s ktorými sa stretávajú pri učení sa vybranej téme, uvedomiť si dopad týchto problémov na vyučovanie konkrétnej témy, rozvíjať schopnosť navrhovať a používať úlohy, aktivity a nástroje na predchádzanie problémom žiakov a na hodnotenie porozumenia žiakov.
Rozsah: 50 hodín.
Cieľová skupina: učiteľ matematiky na základnej alebo na strednej škole
Anotácia: V rámci vzdelávania budú u učiteľov rozvíjané digitálne zručnosti a kompetencie pre 21. storočie v súlade s Európskym rámcom digitálnych kompetencií pre pedagógov (DigCompEdu).
Cieľ vzdelávania: Cieľom vzdelávania je sprístupniť učiteľom stredných škôl poznatky o vzdelávaní v chémii so zameraním na rozvoj digitálnych a vedeckých zručností ako aj zručností pre učenie sa, a to prostredníctvom metód a koncepcií aktívneho bádania, ako je bádateľsky orientovaná výučba, výučba v chémii s podporou digitálnych technológii a využívanie digitálnych nástrojov sumatívneho a formatívneho hodnotenia.
Rozsah: 50 hodín.
Cieľová skupina: učiteľ chémie na strednej škole
Anotácia: Základná orientácia v problematike STEAM vzdelávania. Praktické využitie vývojových a programovacích prostredí MIT App Inventor, Microsoft Makecode BBC micro:bit, Scratch a prostredí využívajúcich umelú inteligenciu. Vývoj STEAM aplikácií so zameraním na riešenie problémov z praxe prostredníctvom Design Thinking procesu. Vzdelávanie v rámci udržateľnosti výstupov národného projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie.
Cieľ vzdelávania: Pripraviť učiteľov informatiky na implementáciu STEAM vzdelávania do formálneho vyučovania.
Rozsah: 50 hodín.
Cieľová skupina: učiteľ informatiky na druhom stupni ZŠ a učiteľ informatiky na SŠ
Rozširujúce štúdium na Prírodovedeckej fakulte a Filozofickej fakulte