Podmienkou poskytnutia dotácie z Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR na riešenie projektov VEGA z verejných vysokých škôl, súkromných vysokých škôl a MLC je predloženie aktualizácie riešiteľského kolektívu prostredníctvom systému e-VEGA správcovi agendy VEGA v pôsobnosti Ministerstva školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR v termíne určenom VEGA v prípade zmeny vedúceho projektu alebo zmeny riešiteľskej organizácie podľa Čl. 6 Pravidiel VEGA.
Podmienkou poskytnutia finančného príspevku zo SAV na projekt (platí aj pre všetky spoločné projekty) je predloženie aktualizácie riešiteľského kolektívu na daný rok v zmysle pokynov a v termíne určenom VEGA. V prípade pokračujúcich projektov sa okrem aktualizácie predkladá aj rozpis čerpania finančného príspevku za uplynulý rok v zmysle pokynov a v termíne určenom VEGA.
Vedúci projektov VEGA, pokračujúcich v riešení v roku 2025, sú len v prípade zmien povinní podať formulár aktualizácie riešiteľského kolektívu, resp. pracoviska vedúceho projektu.
Aj pri nových projektoch (v rezorte školstva), ktoré sa začnú riešiť v roku 2025, je potrebné podať aktualizáciu, len ak nastala zmena vedúceho projektu, resp. zmena riešiteľského kolektívu alebo zmena pracoviska vedúceho projektu od podania žiadosti o dotáciu, aby v prípade financovania projektu mohla byť dotácia poskytnutá zmenenému vedúcemu riešiteľovi na aktuálne pracovisko.
V prípade zaradenia nového riešiteľa prosíme vo formulári o jeho podpis.
Upozorňujeme, že celkovú riešiteľskú kapacitu naplánovanú v projekte aktualizáciou nemožno prekročiť (znížiť ju možno), s výnimkou novoprijatých doktorandov, kedy je možné ju zvýšiť. To znamená, že pridaním ďalších členov riešiteľského kolektívu je potrebné u zvyšných členov kapacitu znížiť tak, aby celková výška hodín ostala zachovaná.
V zmysle pravidiel VEGA jeden (1) riešiteľ môže byť vedúcim najviac jedného (1) projektu. Jeden riešiteľ sa môže podieľať na maximálne dvoch (2) projektoch evidovaných vo VEGA.
V systéme e-VEGA je možné skontrolovať aktuálny stav riešiteľov vo formulári aktualizácie v časti časť B1 – Riešitelia z pracovísk rezortu školstva tlačidlom „Kontrola účastí na projektoch“
Pri spoločných projektoch (VŠ + SAV) platí povinnosť doručiť obidvom rezortom aktualizáciu pri všetkých pokračujúcich, ako aj nových projektoch so začiatkom riešenia v roku 2025, a to i v prípade, keď nedošlo k žiadnej zmene.
Termín podávania aktualizácie na rok 2025 v systéme e-VEGA je do 13. 12. 2024 do 14.00 hod.
Po elektronickom podaní je potrebné aktualizáciu vytlačiť 2x (v prípade spoločných projektov s rezortom SAV vytlačiť 3x)as podpisom vedúceho projektu doručiť zodpovednému pracovníkovi – PhDr. Lenke Benkovej alebo RNDr. Miroslave Černegovej, PhD. – kontakt do 11. 12. 2024 osobne alebo vnútornou poštou poslať na adresu: CCVaPP, Oddelenie podpory projektov, Šrobárova 2, 041 80 Košice.
Bez doručenia podpísanej tlačenej verzie aktualizácie riešiteľského kolektívu na adresu VEGA nebude aktualizácia akceptovaná.
Ako funkcionára vysokej školy je potrebné uvádzať pána rektora – prof. MUDr. Daniel Pella, PhD., (potvrdenia budú podpisovať dekani jednotlivých fakúlt na základe splnomocnenia).
Podpísanie formulárov aktualizácií riešiteľských kolektívov štatutárnym orgánom UPJŠ, tiež aj ich zaslanie na MŠVVaM SR a Úrad SAV zabezpečí Oddelenie podpory projektov CCVaPP. Viac informácií na: https://www.minedu.sk/podavanie-aktualizacii-riesitelskych-kolektivov-na-rok-2025-financnych-sprav-za-rok-2024-a-zaverecnych-sprav-projektov-konciacich-v-roku-2024/