V priestoroch Televízneho a filmového štúdia Filozofickej fakulty UPJŠ v Košiciach sa v stredu 25. septembra 2024 uskutočnila prednáška o možnostiach využitia sociálnej siete LinkedIn. Profesionálna trénerka platformy LinkedIn Lucia Kočková prednášala pre študentov slovakisticko-mediálnych štúdií druhého a tretieho ročníka.
Pozvaná špecialistka v úvode prezentovala svoj príbeh spájajúci sa s platformou LinkedIn. Z bežnej používateľky sa postupne prepracovala na špecialistku tejto siete. Je odborníčkou, ktorá teraz radí ostatným, ako čo najviac vyťažiť z používania tejto sociálnej siete. V úvode priblížila poslucháčom najzaujímavejšie profily, ktoré sú príkladom toho, ako dosiahnuť úspech vo svojom snažení – napr. Jakub Zegzulka, ktorý bol najmladším používateľom siete v ČR a už ako 16-ročný moderoval konferenciu LinkedInu, je v súčasnosti zamestnancom spoločnosti Apple. Na tomto aj ďalších príkladoch priblížila, ako je možné vybudovať si sieť kontaktov, ktoré môžu pomôcť používateľovi propagovať jeho produkty, alebo pomôcť pri hľadaní zamestnania či firme nájsť vhodného zamestnanca.
Lucia Kočková priblížila aj to, ako by mal vyzerať profil používateľa, aby zaujal cieľové publikum, ako často je potrebné pridávať príspevky a aké formy propagácie využiť. V profile nesmie chýbať najvyššie dosiahnuté vzdelanie a kontaktné údaje, aby sa s používateľom mohli spojiť potenciálni záujemcovia o spoluprácu, ale aj pracovné skúsenosti, certifikáty, kurzy či absolvovanie Erasmu, stáží, získané licencie, realizované projekty…
Do sekcie About „napíšte to, čo by ste mi povedali, keby ste so mnou sedeli prvýkrát na káve, čím v danej chvíli žijete a čo vás baví,“ prízvukuje Lucia a dodáva, že je dôležité zverejniť pozitívne recenzie o sebe od predošlých zamestnávateľov. Sekcia Featured je „výkladnou skriňou“ a ponúka to najzaujímavejšie z profilu – „toto si pozriete ako prvé a až potom vojdete do obchodu“.
Prednášajúca ďalej zdôraznila, že je dôležité byť tvorcom obsahu, nielen „prezdieľavať“ príspevky iných – na tom si táto platforma zakladá. Prvoradé sú tu interakcie, dobrý nadpis zvaný hook, ktorý donúti sledovateľov kliknúť na tlačidlo „viac“, čím sa zvýši počet reakcií na príspevok. Na firemnú stránku odporúča pridávať príspevky aj trikrát do týždňa a aby na nej pracovali viacerí administrátori. Na osobný účet je potrebné prispievať aspoň raz do týždňa. Dôležité je stanoviť si cieľ, ktorý chce používateľ dosiahnuť, zdieľať so sledovateľmi svoje úspechy aj neúspechy, lebo „ľudia radi súcitia“.
Pravdaže, ak komunikujete na platforme aj v anglickom či inom cudzom jazyku, môžete získať ešte väčšie publikum. V reakcii na otázku z pléna Lucia odporučila zamerať sa na profile, ktorý si chcú vytvoriť študenti na propagáciu svojho odboru, na budovanie pozitívneho mena odboru a informatívne veci podávať zábavným spôsobom. Rovnako odporúča, aby bol tento profil prepojený s osobnými profilmi študentov, ktorí budú odkazovať vo svojich príspevkoch na školský profil. Na záver pripomenula, že „postovať“ treba aj počas „uhorkovej sezóny“, lebo „sklizeň přijde pak“…
Simona Vincová
študentka slovakisticko-mediálnych štúdií (3SMSb), FF UPJŠ