ERASMUS MOBILITA: PRACOVNÍCI VŠ – ŠKOLENIA – 2. kolo
Cieľová skupina:
Mobilita pracovníkov vysokých škôl – školenia zahŕňa nasledovné typy mobilít:
a) Mobilitu pracovníkov vysokoškolských inštitúcií, ktorí navštívia podnik
b) Mobilitu administratívnych a iných nepedagogických pracovníkov vysokej školy, ktorí navštívia inú vysokoškolskú inštitúciu
c) Mobilitu učiteľov vysokých škôl, ktorí navštívia partnerskú organizáciu za účelom školenia
d) Mobilitu pedagogických a nepedagogických pracovníkov VŠ za účelom účasti na konferencii
Obdobie realizácie mobility: 10.10.2013 – 30.9.2014
Z prostriedkov programu Erasmus bude možné realizovať mobilitu v dĺžke 1 týždňa
(5 pracovných dní /pondelok – piatok / + cesta).
Ako postupovať pri podávaní prihlášky:
– Skontaktujete sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť mobilitu, a s ktorou má UPJŠ podpísanú bilaterálnu zmluvu na daný akademický rok, zoznam partnerských univerzít sa nachádza na webovej stránke UPJŠ (www.upjs.sk => Informácie o => Medzinárodných vzťahoch => LLP / Erasmus => Partnerské univerzity).
– Dohodnite sa so zodpovednou osobou z partnerskej univerzity na uskutočnení mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte Program školenia. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou (prípadne oficiálny list), v ktorej bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že Vaša mobilita sa môže uskutočniť.
– Ďalej je potrebné vyplniť Žiadosť o povolenie zahraničnej pracovnej cesty, v ktorej je potrebné uviesť predpokladané cestovné a pobytové náklady, ktoré plánujete čerpať z programu Erasmus (vrátane stravného a vreckového). Je potrebný predbežný súhlas vedenia fakulty, príp.vedúceho pracoviska.
Vyplnené formuláre je potrebné doručiť na IRO (Referát pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ v Košiciach) do 18. 4. 2014. Výber pracovníkov, ktorí sa zúčastnia mobility, bude prebiehať na Rektoráte UPJŠ. IRO Vám do 30. 4. 2014 oznámi výsledok výberového konania.
Výberové kritéria:
1. Preferovaní sú pracovníci, ktorí sa mobility doposiaľ nezúčastnili (administratívni, nepedagogickí zamestnanci a učitelia musia byť riadnymi zamestnancami UPJŠ).
2. Zvažuje sa očakávaný prínos mobility pre ďalšie aktivity programu LLP na katedre, fakulte, univerzitnom pracovisku.
Komunikácia s IRO pred odchodom na mobilitu:
Pred termínom odchodu na mobilitu dohodnutým s prijímajúcou univerzitou je potrebné doručiť na IRO vyplnené nasledovné dokumenty:
– tlačivo Bankové údaje (vyplnené a vlastnoručne podpísané);
– Žiadosť o povolenie zahraničnej pracovnej cesty (vyplnenú a podpísnanú Vami, vedúcim Vášho pracoviska, prodekanom pre zahraničné styky na Vašej fakulte a dekanom Vašej fakulty). Je to tlačivo len pre naše účely. Toto tlačivo nenahrádza riadny cestovný príkaz, ktorý si štandardne vypĺňate na Vašej fakulte a budete ho musieť odovzdať na fakulte podľa jej vnútorných predpisov.
Po doručení potrebných dokumentov Vám budeme môcť pripraviť Potvrdenie o výške grantu. Po jeho obojstrannom podpísaní Vám budú pridelené finančné prostriedky poukázané na bankový účet. Je nevyhnuté doručiť vyplnené dokumenty včas. Ubytovanie si žiadatelia zabezpečujú sami v spolupráci s prijímajúcou univerzitou.
Komunikácia s IRO po návrate z mobility:
Do 5 pracovných dní po príchode z mobility nám musíte priniesť na IRO nasledovné dokumenty:
– Vyúčtovanie zahraničnej pracovnej cesty (vyplnené a Vami podpísané) + originály vyúčtovaných dokladov (v prípade, že si niektoré položky prefinancujete cez iný grant ako cez Erasmus, potrebujeme aspoň kópie týchto dokladov). V prípade, že nevyužijete celý pridelený grant, bude potrebné, aby ste nevyčerpanú časť grantu vrátili.
– Správu pracovníka VŠ (vyplnenie on-line)
– Potvrdenie o absolvovaní mobility