Takmer päťdesiat študentských zástupcov z rôznych Rád študijných programov UPJŠ vzájomne diskutovalo 17. a 19. júna 2024 na Rektoráte Univerzity Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach s cieľom zlepšovať kvalitu vzdelávania a podporovať zmysluplné zapojenie študentov do diania na univerzite.
Podujatia sa zúčastnili aj členovia vedenia univerzity prorektorka JUDr. Ľudmila Elbert, PhD., univerzitná docentka a prorektor prof. Mgr. Jaroslav Hofierka, PhD., ktorí spolu s predsedníčkou Rady pre overovanie kvality na UPJŠ prof. Ing. Máriou Marekovou, CSc. vyjadrili prítomným študentom poďakovanie za ich aktívnu činnosť v Radách študijných programov. Ubezpečili ich tiež, že sú dôležitou súčasťou systému kvality na našej univerzite a že všetkým študentským pripomienkam a návrhom bude daná náležitá pozornosť a vážnosť.
Stretnutie zorganizovala tajomníčka Rady pre vnútorné overovanie kvality na UPJŠ RNDr. Zuzana Orságová Králová, PhD. spoločne so študentským zástupcom Martinom Duránikom, ktorý na ňom predniesol pútavé prezentácie o hierarchii zabezpečenia kvality v kontexte slovenského vzdelávania. Prednášky poskytli komplexný prehľad o štandardoch a protokoloch, ktoré zabezpečujú akademickú excelentnosť univerzity. Kritickú úlohu študentov pri formovaní vzdelávacieho prostredia vyzdvihol MUDr. Tomáš Petras z Centra medicínskeho vzdelávania Lekárskej fakulty UPJŠ, ktorý prezentoval význam zmysluplného zapojenia študentov a zdôraznil, ako môže aktívna účasť študentov priniesť pozitívne zmeny v rámci inštitúcie.
Kvantitatívna spätná väzba mala za cieľ kvantifikovať rozsah zapojenia študentov a ich úroveň angažovanosti, zatiaľ čo kvalitatívna spätná väzba sa zamerala na riešenie aktuálnych politík ovplyvňujúcich študentov. Tento dvojitý prístup zabezpečil komplexné pochopenie skúseností a perspektív študentov.
Stretnutie študentských zástupcov v Radách študijných programov na UPJŠ bolo dôkazom záväzku univerzity k neustálemu zlepšovaniu sa a jej odhodlania podporovať spoluprácu medzi študentmi a vedením. Výsledky podujatia budú mať zásadnú úlohu pri formovaní politík, ktoré budú odrážať skutočné potreby a ambície študentskej komunity, čím sa vytvorí inkluzívnejšie a citlivejšie vzdelávacie prostredie.