Pozrite si najnovšie zamestnanecké výzvy, 2. kolo výziev pre študentov na štúdium a stáž a výzvu na krátkodobé mobility doktorandov.
Obdobie realizácie mobility:
Dlhodobé mobility: letný semester akademického roka 2022/2023
Zmiešané intenzívne programy (ZIP): podľa pracovného programu ZIP, najneskôr do 30.9.2023
Typy mobilít zamerané na štúdium:
- dlhodobý študijný pobyt s min. trvaním 2 mesiace (pre všetky stupne štúdia)
- dlhodobý študijný pobyt kombinovaný so stážou s min. 2-mesačným trvaním štúdijnej časti (pre všetky stupne štúdia)
- krátkodobá mobilita študentov v rámci Zmiešaných Intenzívnych Programov (ZIP) (na základe cieľovej skupiny ZIP)
Dôležité termíny:
Dlhodobé mobility: na dlhodobé mobility – štúdium je potrebné sa na jednotlivých fakultách/katedrách/ústavoch prihlásiť do 10.10.2022.
Krátkodobé mobility v rámci Zmiešaných Intenzívnych Programov (ZIP):
Navrhnutý termín odovzdania prihlášok na jednotlivých fakultách/katedrách/ústavoch*: | Termín najskoršieho možného nástupu: | |
---|---|---|
01. etapa | 05.10.2022 | 17.10.2022 |
02. etapa | 13.02.2023 | 27.02.2023 |
03. etapa | 09.05.2023 | 22.05.2023 |
Všeobecné pravidlá realizácie mobilít:
- Pravidlá výzvy sa riadia pravidlami Smernice č. 1/2020, ktorou sa stanovuje postup administrácie programu Erasmus+ na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a jej súčastiach.
- Spracovanie prihlášok, kontrola podkladov a zadaných informácií a vyhodnotenie v rámci fakúlt je v kompetencii fakúlt.
- Mobility v rámci tejto výzvy sa môžu realizovať v Programových krajinách.
- Mobility študentov za účelom štúdia a v rámci ZIP sa riadia bilaterálnymi dohodami, ktoré obsahujú presný počet študentských mobilít pre daný odbor, s presnou dĺžkou ich pobytu. Hostiteľská univerzita musí byť inštitúcia vysokoškolského vzdelávania krajiny zapojenej do programu Erasmus+ s pridelenou chartou ECHE (European Charter for Higher Education). Bližšie informácie o bilaterálnych zmluvách pre jednotlivé odbory vám podajú fakultní (katedroví, ústavní) Erasmus koordinátori ako aj pracovníci Referátu pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ.
- O situáciách, ktoré sú spojené predovšetkým s epidemiologickou situáciou a ktoré predstavujú výnimku z pravidiel tejto výzvy rozhoduje Erasmus komisia (napr. posunutie pôvodného termínu mobility na obdobie, ktoré už nespadá do realizačného obdobia tejto výzvy).
- Pre bližšie informácie, prosím kontaktujte Vášho fakultného/katedrového/ústavného koordinátora.
- Kontaktná osoba na Referáte pre zahraničné vzťahy UPJŠ v Košiciach:
Bc. Ing. Daniela Filipová daniela.filipova@upjs.sk 055/2341166
Obdobie realizácie mobility: do 30.06.2023
Typy mobilít zamerané na stáž:
- dlhodobá odborná stáž s min. trvaním 2 mesiace (pre všetky stupne štúdia)
- dlhodobá stáž na zlepšenie digitálnych zručností s min. trvaním 2 mesiace (pre všetky stupne štúdia)
- dlhodobá stáž pre čerstvých absolventov s min. trvaním 2 mesiace, pričom stáž môže byť odborná, alebo zameraná na zlepšenie digitálnych zručností (pre absolventov Bc., Mgr., PhD. štúdia)
Dôležité termíny:
Navrhnutý termín odovzdania prihlášok na jednotlivých fakultách/katedrách/ústavoch: | Termín najskoršieho možného nástupu: | |
---|---|---|
01. etapa | 05.10.2022 | 17.10.2022 |
02. etapa | 13.02.2023 | 27.02.2023 |
Všeobecné pravidlá realizácie mobilít:
- Pravidlá výzvy sa riadia pravidlami Smernice č. 1/2020, ktorou sa stanovuje postup administrácie programu Erasmus+ na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a jej súčastiach.
- Spracovanie prihlášok, kontrola podkladov a zadaných informácií a vyhodnotenie v rámci fakúlt je v kompetencii fakúlt.
- Mobility v rámci tejto výzvy sa môžu realizovať v Programových krajinách.
- V prípade mobility študentov na účely stáží môže byť prijímajúcou organizáciou:
- každá verejná alebo súkromná organizácia z programovej krajiny pôsobiaca na trhu práce alebo v oblastiach vzdelávania, odbornej prípravy, mládeže, výskumu a inovácie. Takouto organizáciou môže byť napríklad:
- verejný alebo súkromný podnik, malý, stredný alebo veľký podnik (vrátane sociálnych podnikov),
- verejný subjekt na miestnej, regionálnej alebo národnej úrovni,
- veľvyslanectvá alebo konzulárne úrady vysielajúcej programovej krajiny,
- sociálny partner alebo iný zástupca pracovnej sféry vrátane obchodných komôr, remeselných/profesijných združení a odborových zväzov,
- výskumný ústav,
- nadácia,
- škola/inštitút/stredisko vzdelávania (na ktorejkoľvek úrovni od predškolského až po stredoškolské vzdelávanie vrátane odborného vzdelávania a prípravy a vzdelávania dospelých),
- nezisková organizácia, združenie, mimovládna organizácia,
- inštitúcia poskytujúca kariérové poradenstvo, profesijnú orientáciu a informačné služby,
- inštitúcia vysokoškolského vzdelávania programovej krajiny s pridelenou chartou ECHE.
- O situáciách, ktoré sú spojené predovšetkým s epidemiologickou situáciou a ktoré predstavujú výnimku z pravidiel tejto výzvy rozhoduje Erasmus komisia (napr. posunutie pôvodného termínu mobility na obdobie, ktoré už nespadá do realizačného obdobia tejto výzvy).
- Univerzita poskytne účastníkovi dlhodobej stáže pre čerstvého absolventa grant maximálne do výšky pokrývajúcej 2 mesiace fyzickej mobility v zahraničí.
- každá verejná alebo súkromná organizácia z programovej krajiny pôsobiaca na trhu práce alebo v oblastiach vzdelávania, odbornej prípravy, mládeže, výskumu a inovácie. Takouto organizáciou môže byť napríklad:
- Študentské mobility do Spojeného kráľovstva:
- dostupné iba pre dlhodobé stáže
- obdobie realizácie mobilít: do 31.5.2023
- výška grantu: 720 eur/mesiac
- Pre bližšie informácie, prosím kontaktujte Vášho fakultného/katedrového/ústavného koordinátora.
- Kontaktná osoba na Referáte pre zahraničné vzťahy UPJŠ v Košiciach:
PhDr. Zuzana Szattlerová zuzana.szattlerova@upjs.sk 055/2341129
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach vníma mobility zamestnancov ako účinný nástroj na rozvoj odborných a osobných kompetencií a na budovanie vzťahov so zahraničnými partnermi. V súlade s tým mobility predovšetkým prispievajú k ďalšiemu rozvoju zamestnancov, k zlepšeniu vzdelávacieho procesu na univerzite a k internacionalizácii univerzitného prostredia. Univerzita považuje za dôležité, aby možnosti pre realizáciu mobilít v rámci Erasmus+ boli využité efektívne dodržujúc etické a morálne princípy. Rovnako je dôležité, aby realizované mobility zamestnancov mohli byť a boli na jednotlivých pracoviskách univerzity uznané ako súčasť kariérneho rastu a rozvoja ľudských zdrojov v súlade s princípmi Európskej charty výskumných pracovníkov a Kódexu správania sa pre nábor výskumných pracovníkov na základe Stratégie ľudských zdrojov vo výskume (HRS4R).
Obdobie realizácie mobility: 16.10.2022 – 15.10.2023
Typy mobilít zamerané na výučbu:
- mobilita učiteľov za účelom výučby – cieľom je výučba na prijímajúcej inštitúcii, pričom odučených musí byť minimálne 8 hodín za týždeň
- kombinovaná mobilita zamestnancov – VŠ učiteľov za účelom výučby a školenia – jedná sa o kombináciu mobilitných aktivít výučby a školenia, v rámci ktorej sa skracuje minimálny počet hodín výučby na 4 hodiny. Výučba a aktivity školenia sa realizujú na tej istej inštitúcii a na základe existujúcich bilaterálnych dohôd. Zamestnanci, ktorí majú záujem o kombinovanú mobilitu, vypracujú program mobility na výučbu, do ktorého uvedú aj plánované aktivity v rámci školenia.
V prípade, ak nie je umožnené absolvovať fyzickú mobilitu na zahraničnej inštitúcii z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zamestnanec má možnosť realizovať virtuálnu mobilitu. Účastník virtuálnej mobility, ktorý na mobilitu nevycestoval a zdržuje sa v domovskej krajine, nemá nárok na individuálnu podporu a na cestovný grant.
Výberové kritériá:
- Hlavným kritériom je kvalita predloženého programu výučby s ohľadom na prínos plánovanej mobility pre katedru/fakultu/univerzitu. Záujemca o mobilitu je povinný v časti ´PROPOSED MOBILITY PROGRAMME´ adekvátne zdôvodniť opodstatnenosť mobility.
- Preferovaní sú zamestnanci, ktorí na UPJŠ participujú na výučbe v cudzom jazyku v rámci programu Erasmus+.
- Preferované sú mobility do krajín, v ktorých je vyučovacím, resp. komunikačným jazykom anglický jazyk, príp. iný svetový jazyk.
- Prihlásené osoby musia byť zamestnancami UPJŠ
Pravidlá výzvy:
- Mobility musia byť realizované do 15.10.2023
- Dĺžka mobility: od 2 do 60 dní vrátane cesty pre všetky typy aktivít, pričom univerzita poskytuje finančný príspevok na max. 7 dní aktivity a na 2 dni cesty. Mobility dlhšie ako 7 dní sa môžu realizovať s tzv. kombinovaným grantom, t.j. s finančnou podporou zo zdrojov EÚ – Erasmus+ kombinovanou s obdobím s nulovým grantom,
- vo výnimočných a odôvodnených prípadoch akademickí pracovníci môžu získať financovanie aj na vyšší počet dní aktivity, max. na 14 dní. Žiadosti týchto zamestnancov budú hodnotené Koordinačnou komisiou Erasmus+ samostatne
- v prípade žiadostí o dlhodobé mobility (viac ako 5 dní aktivity) zamestnanci sú povinní poskytnúť detailný rozpis plánovaných aktivít a stretnutí vrátane rozpisu plánovaných výučbových tém na jednotlivé týždne, aby preukázali opodstatnenosť plánovanej dĺžky mobility.
- Zamestnanci sú povinní do svojich prihlášok uviesť pracovné emailové adresy a nie súkromné. Referát pre zahraničné vzťahy UPJŠ bude posielať všetky kľúčové informácie len na oficiálne pracovné adresy.
- Pre efektívnejšie spracovanie prihlášok a pre flexibilný manažment mobilít, výberové konania sa realizujú v troch fázach:
Termín odovzdania prihlášok: | Termín najskoršieho možného nástupu: | |
---|---|---|
I. fáza | 06.10.2022 do 12:00 | 16.10.2022 |
II. fáza | 08.02.2023 do 12:00 | 22.02.2023 |
III. fáza | 10.05.2023 do 12:00 | 24.05.2023 |
Výber zahraničnej univerzity:
Mobility učiteľov sa riadia bilaterálnymi dohodami, ktoré obsahujú presný počet učiteľských mobilít pre daný odbor, s presnou dĺžkou ich pobytu a počtom odučených hodín. Hostiteľská organizácia musí byť inštitúcia vysokoškolského vzdelávania krajiny zapojenej do programu Erasmus+ s pridelenou chartou ECHE (European Charter for Higher Education). Bližšie informácie o bilaterálnych zmluvách pre jednotlivé odbory vám podajú fakultní (katedroví, ústavní) Erasmus koordinátori ako aj pracovníci Referátu pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ: aktuálny zoznam bilaterálnych (inter-inštitucionálnych) zmlúv a partnerských univerzít.
Postup pri podávaní prihlášky:
Skontaktujte sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť učiteľskú mobilitu, a s ktorou má UPJŠ podpísanú medziinštitucionálnu dohodu (bilaterálnu dohodu) na daný akademický rok v PRÍSLUŠNOM ODBORE. Dohodnite sa so zodpovednou osobou z partnerskej univerzity na uskutočnení mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte prosím najnovšiu verziu dokumentu Program mobility – výučba (v prípade českých inštitúcií) alebo dokument Mobility Agreement Staff Mobility For Teaching v prípade ostatných krajín. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou, prípadne oficiálny list, v ktorom bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že Vaša učiteľská mobilita sa môže v danom termíne uskutočniť. Pre účely podania prihlášky je potrebné zabezpečiť podpis zodpovednej osoby na pracovisku zamestnanca a podpis prodekana pre zahraničné.
V rámci programu Erasmus+ bude výška cestovných nákladov a individuálnej podpory (stravné+ubytovanie) vypočítaná osobou zodpovednou za realizáciu mobilít vysokoškolských pracovníkov na zahraničnom oddelení Rektorátu UPJŠ (IRO).
Vyplnené formuláre je potrebné doručiť nasledovným osobám:
- zamestnanci Lekárskej fakulty UPJŠ – Mgr. Jana Fodorová, Referát pre zahraničné vzťahy, Lekárska fakulta
- zamestnanci Právnickej fakulty UPJŠ – Mgr. Eva Tkáčová, Referát zahraničných vzťahov a ďalšieho vzdelávania, Právnická fakulta
- zamestnanci Fakulty verejnej správy UPJŠ – Ing. Jana Chmelová, Referát pre vedu, výskum a zahraničné vzťahy, Fakulta verejnej správy
- zamestnanci Prírodovedeckej fakulty UPJŠ – Ing. Zuzana Petruláková, Oddelenie pre vonkajšie vzťahy, Prírodovedecká fakulta, Šrobárova 2, č. dv. 317
- zamestnanci Filozofickej fakulty UPJŠ – Bc. Oľga Gállová/Bc. Natália Bačová, Útvar pre medzinárodné vzťahy, Filozofická fakulta
- zamestnanci Rektorátu UPJŠ, ÚTVŠ, TIP, UK, CIaKT, BZ, UNIPOC, CCVaPP – Mgr. Mária Vasiľová, PhD., Referát pre zahraničné vzťahy, Šrobárova 2, č. dv. 6
Výber pracovníkov, ktorí sa zúčastnia mobility, bude prebiehať na Rektoráte UPJŠ. Výsledky výberových konaní budú zverejnené priebežne v AIS2 v sekcii Oznamy pre zamestnancov.
Pre informáciu uvádzame v nasledovných tabuľkách výšku individuálnej podpory (ubytovanie+stravné) a výšku cestovných nákladov v rámci výzvy:
Príspevok na pobytové náklady (ubytovanie+stravné) na deň v EUR na akad. rok 2022/2023:
Prijímajúca krajina | Sadzba na deň v EUR |
---|---|
Dánsko, Fínsko, Island, Írsko, Luxembursko, Švédsko, Lichtenštajnsko, Nórsko | 135 eur |
Rakúsko, Belgicko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Grécko, Španielsko, Cyprus, Holandsko, Malta, Portugalsko | 120 eur |
Bulharsko, Chorvátsko, Česká republika, Estónsko, Lotyšsko, Litva, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Slovinsko, Severné Macedónsko, Turecko, Srbsko | 105 eur |
Príspevok na cestovné náklady v EUR:
Vzdialenostné pásma | Štandardné cestovné – suma | Zelené cestovné – suma |
---|---|---|
medzi 0 a 99 km: | 23 EUR na účastníka | |
medzi 100 a 499 km: | 180 EUR na účastníka | 210 EUR na účastníka |
medzi 500 a 1999 km: | 275 EUR na účastníka | 320 EUR na účastníka |
medzi 2000 a 2999 km: | 360 EUR na účastníka | 410 EUR na účastníka |
medzi 3000 a 3999 km: | 530 EUR na účastníka | 610 EUR na účastníka |
medzi 4000 a 7999 km: | 820 EUR na účastníka | |
8000 km alebo viac: | 1500 EUR na účastníka |
- Účastníci mobility majú možnosť požiadať univerzitu o jednorázový príspevok za zelené cestovanie vo výške 50 EUR nad rámec riadneho grantu v prípade, ak účastník na svoju cestu na a z mobility využije ako spôsob dopravy: vlak, autobus, bicykel, carpooling (zdieľané auto) alebo ich kombináciu.
- Podmienkou pridelenia príspevku je, aby účastník realizoval väčšinu svojej cesty V JEDNOM SMERE na a/ALEBO z mobility zeleným spôsobom.
- K udeleniu príspevku je potrebné postupovať nasledovným spôsobom:
- Účastník mobility odovzdá koordinátorke mobility na Referáte pre zahraničné vzťahy UPJŠ Čestné vyhlásenie k doprave pred mobilitou alebo po mobilite, v ktorom si vyšpecifikuje použitý dopravný prostriedok na cestu na miesto mobility a domov.
- Dátum vycestovania a príchodu sa musí nadväzovať na obdobie mobility.
- Využitie spôsobu dopravy carpooling (zdieľané auto) je možné len v prípade, ak žiadateľ cestuje na mobilitu v jednom aute v tom istom čase na to isté miesto spolu s najmenej jedným ďalším účastníkom mobility, ktorý je zároveň tiež zamestnancom univerzity.
- Na základe odovzdaných dokumentov univerzita pridelí účastníkovi príspevok za zelené cestovanie, ktorý mu priráta k celkovej výške grantu na mobilitu.
Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach vníma mobility zamestnancov ako účinný nástroj na rozvoj odborných a osobných kompetencií a na budovanie vzťahov so zahraničnými partnermi. V súlade s tým mobility predovšetkým prispievajú k ďalšiemu rozvoju zamestnancov, k zlepšeniu vzdelávacieho procesu na univerzite a k internacionalizácii univerzitného prostredia. Univerzita považuje za dôležité, aby možnosti pre realizáciu mobilít v rámci Erasmus+ boli využité efektívne dodržujúc etické a morálne princípy. Rovnako je dôležité, aby realizované mobility zamestnancov mohli byť a boli na jednotlivých pracoviskách univerzity uznané ako súčasť kariérneho rastu a rozvoja ľudských zdrojov v súlade s princípmi Európskej charty výskumných pracovníkov a Kódexu správania sa pre nábor výskumných pracovníkov na základe Stratégie ľudských zdrojov vo výskume (HRS4R).
Obdobie realizácie mobility: 16.10.2022 – 15.10.2023
Typy mobilít zamerané na školenie:
- školenie zamerané na rozvoj pedagogických zručností/tvorbu študijných programov – dostupné iba pre akademických pracovníkov
- školenie na rozvíjanie odborných kompetencií – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov
- hospitácia (job shadowing) – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov
- workshop – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov (okrem konferencií)
- jazykové kurzy – dostupné pre akademických a administratívnych pracovníkov
- školenie v rámci Zmiešaných intenzívnych programov (ZIP)
V prípade, ak nie je umožnené absolvovať fyzickú mobilitu na zahraničnej inštitúcii z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zamestnanec má možnosť realizovať virtuálnu mobilitu. Účastník virtuálnej mobility, ktorý na mobilitu nevycestoval a zdržuje sa v domovskej krajine, nemá nárok na individuálnu podporu a na cestovný grant.
Výberové kritériá:
- Kvalita predloženého programu školenia s ohľadom na prínos plánovanej mobility pre katedru/univerzitné pracovisko/fakultu/univerzitu. Záujemca o mobilitu je povinný v časti ´PROPOSED MOBILITY PROGRAMME´ adekvátne zdôvodniť opodstatnenosť mobility.
- Preferovaní sú pracovníci, ktorí sa mobility doteraz nezúčastnili. Vo výbere zamestnancov berieme do úvahy aj počet absolvovaných mobilít za posledné dva akademické roky.
- Preferovaní sú zamestnanci, ktorí na UPJŠ participujú na zabezpečovaní úloh súvisiacich s internacionalizáciou, a ktorí sa zúčastňujú mobility typu Staff Week a job-shadowing.
- Preferované sú mobility do krajín, v ktorých je komunikačným jazykom anglický jazyk, príp. iný svetový jazyk.
- Preferované sú mobility, ktoré sú zamerané na rozvoj pedagogických zručností/tvorbu študijných programov, resp. na inováciu študijných programov.
Administratívni, nepedagogickí zamestnanci a učitelia musia byť zamestnancami UPJŠ.
Pravidlá výzvy:
- Mobility musia byť realizované do 15.10.2023
- Dĺžka mobility:
– v prípade akademických pracovníkov: od 2 do 60 dní vrátane cesty pre všetky typy aktivít, pričom univerzita poskytuje finančný príspevok na max. 7 dní aktivity a na 2 dni cesty. Mobility dlhšie ako 7 dní sa môžu realizovať s tzv. kombinovaným grantom, t.j. s finančnou podporou zo zdrojov EÚ – Erasmus+ kombinovanou s obdobím s nulovým grantom,
– vo výnimočných a odôvodnených prípadoch akademickí pracovníci môžu získať financovanie aj na vyšší počet dní aktivity, max. na 14 dní. Žiadosti týchto zamestnancov budú hodnotené Koordinačnou komisiou Erasmus+ samostatne.
– v prípade administratívnych pracovníkov: od 2 do 7 dní vrátane cesty pre všetky typy aktivít. - V prípade žiadostí o dlhodobé mobility (viac ako 5 dní aktivity) zamestnanci sú povinní poskytnúť detailný rozpis plánovaných aktivít a stretnutí, aby preukázali opodstatnenosť plánovanej dĺžky mobility
- V rámci výzvy na ak. rok 2022/2023 akademickí zamestnanci sa môžu uchádzať maximálne o 3 mobility. Toto pravidlo neplatí v prípade virtuálnych mobilít a mobilít s nulovým grantom. Pri žiadostiach zamestnancov, ktorí sa v tomto akademickom roku chcú uchádzať o viac ako jednu mobilitu, bude platiť, že budú uprednostnení tí zamestnanci, ktorí sa zúčastnili menšieho počtu mobilít celkovo alebo v danom akademickom roku.
- V rámci výzvy na ak. rok 2022/2023 administratívni zamestnanci, ktorí sú aktívne zapojení do úloh súvisiacich s internacionalizáciou na univerzite sa môžu uchádzať maximálne o 2 mobility. Toto pravidlo neplatí v prípade virtuálnych mobilít a mobilít s nulovým grantom.
- V rámci výzvy na ak. rok 2022/2023 administratívni zamestnanci, ktorí nie sú aktívne zapojení do úloh súvisiacich s internacionalizáciou na univerzite sa môžu uchádzať maximálne o 1 mobilitu. Toto pravidlo neplatí v prípade virtuálnych mobilít a mobilít s nulovým grantom.
- Akademickí pracovníci majú možnosť podať prihlášku na Erasmus mobilitu – školenie, ale prioritne by sa mali uchádzať o Erasmus mobility na výučbu.
- V prípade dvoch na sebe nadväzujúcich mobilít opodstatnenosť pridelenia cestovného grantu pre obe mobility bude posudzovaná individuálne berúc do úvahy kritérium efektívneho čerpania grantov.
- V prípade, že viacerí zamestnanci majú záujem navštíviť tú istú prijímajúcu inštitúciu v tom istom termíne, zamestnanci sú povinní uviesť informácie o pridanej hodnote mobility pre každého osobitne z hľadiska ich odborného rastu a zdôvodniť nevyhnutnosť cestovať spolu.
- V prípade nástupu na mobilitu v piatok alebo cez víkend, resp. v prípade mobilít, ktoré zahŕňajú víkend, zamestnanec je povinný odôvodniť voľbu termínu
- Zamestnanec nemôže vycestovať v rámci výzvy na akademický rok 2022/2023 dva- a viackrát na tú istú prijímajúcu inštitúciu. Každá mobilita má byť realizovaná na inej inštitúcii. Toto pravidlo neplatí v prípade virtuálnych mobilít a mobilít s nulovým grantom.
- Preferované budú mobility, ktoré sú zamerané na aktivity ako školenie, workshop, hospitácia. Prihlášky na jazykové kurzy budú vyhodnotené a schválené dodatočne a iba v tom prípade, ak ich realizáciu rozpočet danej výberovej fázy umožní.
- Zamestnanci sú povinní do svojich prihlášok uviesť pracovné emailové adresy a nie súkromné. Referát pre zahraničné vzťahy UPJŠ bude posielať všetky kľúčové informácie len na oficiálne pracovné adresy.
- Po mobilite je zamestnanec povinný odovzdať správu z mobility nadriadenému, v ktorej budú zhrnuté dosiahnuté výsledky a prínosy mobility a nadriadený rozhodne o spôsobe, akým budú s výsledkami mobility oboznámení ďalší spolupracovníci.
- Pre efektívnejšie spracovanie prihlášok a pre flexibilný manažment mobilít, výberové konania sa realizujú v troch fázach:
Termín odovzdania prihlášok: | Termín najskoršieho možného nástupu: | |
---|---|---|
I. fáza | 06.10.2022 do 12:00 | 16.10.2022 |
II. fáza | 08.02.2023 do 12:00 | 22.02.2023 |
III. fáza | 10.05.2023 do 12:00 | 24.05.2023 |
- Nakoľko školenia v rámci Zmiešaných intenzívnych programov (ZIP) sú nové typy mobilít, uvedené fázy pre tieto mobility sú len orientačné, ktoré bude možné počas akademického roka doplniť o ďalšie termíny na základe potrieb organizátorov/účastníkov ZIP.
Postup pri podávaní prihlášky:
Skontaktujete sa s partnerskou univerzitou, na ktorej plánujete uskutočniť mobilitu. Dohodnite sa so zodpovednou osobou z partnerskej univerzity na uskutočnení mobility a jej detailoch. Následne po dohode s partnerskou univerzitou vyplňte prosím najnovšiu verziu dokumentu Program mobility – školenie (v prípade českých inštitúcií) alebo Mobility Agreement Staff Mobility For Training v prípade ostatných krajín. Pre účely podania prihlášky nie je potrebné zabezpečiť podpis a pečiatku prijímajúcej inštitúcie, je však potrebné doložiť e-mailovú komunikáciu s prijímajúcou inštitúciou (prípadne oficiálny list), v ktorej bude vyjadrený súhlas zodpovednej osoby prijímajúcej inštitúcie, že vaša mobilita sa môže uskutočniť. Pre účely podania prihlášky je potrebné zabezpečiť podpis zodpovednej osoby na pracovisku zamestnanca a podpis prodekana pre zahraničné vzťahy (neplatí pre zamestnancov Rektorátu UPJŠ).
V rámci programu Erasmus+ bude výška cestovných nákladov a individuálnej podpory (stravné+ubytovanie) vypočítaná osobou zodpovednou za realizáciu mobilít vysokoškolských pracovníkov na zahraničnom oddelení Rektorátu UPJŠ (IRO).
Vyplnené formuláre je potrebné doručiť nasledovným osobám:
- zamestnanci Lekárskej fakulty UPJŠ – Mgr. Jana Fodorová, Referát pre zahraničné vzťahy, Lekárska fakulta
- zamestnanci Právnickej fakulty UPJŠ – Mgr. Eva Tkáčová, Referát zahraničných vzťahov a ďalšieho vzdelávania, Právnická fakulta
- zamestnanci Fakulty verejnej správy UPJŠ – Ing. Jana Chmelová, Referát pre vedu, výskum a zahraničné vzťahy, Fakulta verejnej správy
- zamestnanci Prírodovedeckej fakulty UPJŠ – Ing. Zuzana, Petruláková, Oddelenie pre vonkajšie vzťahy, Prírodovedecká fakulta, Šrobárova 2, č. dv. 317
- zamestnanci Filozofickej fakulty UPJŠ – Bc. Oľga Gallová/Bc. Natália Bačová, Útvar pre medzinárodné vzťahy, Filozofická fakulta
- zamestnanci Rektorátu UPJŠ, ÚTVŠ, TIP, UK, CIaKT, BZ, UNIPOC, CCVaPP – Mgr. Mária Vasiľová, PhD., Referát pre zahraničné vzťahy, Šrobárova 2, č. dv. 6
Výber pracovníkov, ktorí sa zúčastnia mobility, bude prebiehať na Rektoráte UPJŠ. Výsledky výberových konaní budú zverejnené priebežne v AIS2 v sekcii Oznamy pre zamestnancov.
Pre informáciu uvádzame v nasledovných tabuľkách výšku individuálnej podpory (ubytovanie+stravné) a výšku cestovných nákladov v rámci výzvy:
Príspevok na pobytové náklady (ubytovanie+stravné) na deň v EUR na akad. rok 2022/2023:
Prijímajúca krajina | Sadzba na deň v EUR |
---|---|
Dánsko, Fínsko, Island, Írsko, Luxembursko, Švédsko, Lichtenštajnsko, Nórsko | 135 eur |
Rakúsko, Belgicko, Nemecko, Francúzsko, Taliansko, Grécko, Španielsko, Cyprus, Holandsko, Malta, Portugalsko | 120 eur |
Bulharsko, Chorvátsko, Česká republika, Estónsko, Lotyšsko, Litva, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Severné Macedónsko, Turecko, Srbsko | 105 eur |
Príspevok na cestovné náklady v EUR:
Vzdialenostné pásma | Štandardné cestovné – suma | Zelené cestovné – suma |
---|---|---|
medzi 0 a 99 km: | 23 EUR na účastníka | |
medzi 100 a 499 km: | 180 EUR na účastníka | 210 EUR na účastníka |
medzi 500 a 1999 km: | 275 EUR na účastníka | 320 EUR na účastníka |
medzi 2000 a 2999 km: | 360 EUR na účastníka | 410 EUR na účastníka |
medzi 3000 a 3999 km: | 530 EUR na účastníka | 610 EUR na účastníka |
medzi 4000 a 7999 km: | 820 EUR na účastníka | |
8000 km alebo viac: | 1500 EUR na účastníka |
- Účastníci mobility majú možnosť požiadať univerzitu o jednorázový príspevok za zelené cestovanie vo výške 50 EUR nad rámec riadneho grantu v prípade, ak účastník na svoju cestu na a z mobility využije ako spôsob dopravy: vlak, autobus, bicykel, carpooling (zdieľané auto) alebo ich kombináciu.
- Podmienkou pridelenia príspevku je, aby účastník realizoval väčšinu svojej cesty V JEDNOM SMERE na a/ALEBO z mobility zeleným spôsobom.
- K udeleniu príspevku je potrebné postupovať nasledovným spôsobom:
- Účastník mobility odovzdá koordinátorke mobility na Referáte pre zahraničné vzťahy UPJŠ Čestné vyhlásenie k doprave pred mobilitou alebo po mobilite, v ktorom si vyšpecifikuje použitý dopravný prostriedok na cestu na miesto mobility a domov.
- Dátum vycestovania a príchodu sa musí nadväzovať na obdobie mobility.
- Využitie spôsobu dopravy carpooling (zdieľané auto) je možné len v prípade, ak žiadateľ cestuje na mobilitu v jednom aute v tom istom čase na to isté miesto spolu s najmenej jedným ďalším účastníkom mobility, ktorý je zároveň tiež zamestnancom univerzity.
- Na základe odovzdaných dokumentov univerzita pridelí účastníkovi príspevok za zelené cestovanie, ktorý mu priráta k celkovej výške grantu na mobilitu.
Obdobie realizácie mobility: najneskôr do 30.9.2023
Dôležité termíny:
Navrhnutý termín odovzdania prihlášok na jednotlivých fakultách/katedrách/ústavoch: | Termín najskoršieho možného nástupu: | |
---|---|---|
01. etapa | 02.09.2022 | podľa dohody |
02. etapa | 30.09.2022 | 17.10.2022 |
03. etapa | 13.02.2023 | 27.02.2023 |
04. etapa | 09.05.2023 | 22.05.2023 |
Všeobecné pravidlá realizácie krátkodobých mobilít doktorandov na UPJŠ:
- Pravidlá výzvy sa riadia pravidlami Smernice č. 1/2020, ktorou sa stanovuje postup administrácie programu Erasmus+ na Univerzite Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a jej súčastiach.
- Spracovanie prihlášok, kontrola podkladov a zadaných informácií a vyhodnotenie v rámci fakúlt
je v kompetencii fakúlt.
- Univerzita zabezpečí pre akademický rok 2022/2023 alokáciu finančných prostriedkov pre 1 mobilitu na každý študijný program v doktorandskom stupni.
- Každá krátkodobá mobilita musí spĺňať neodpustiteľné kritérium dĺžky trvania. Krátkodobé mobility majú trvanie minimálne 5 dní a maximálne 30 dní.
- Univerzita poskytne účastníkovi krátkodobej mobility grant maximálne do výšky pokrývajúcej 10 dní fyzickej mobility v zahraničí.
- Účastníci krátkodobej mobility majú možnosť realizovať mobility, ktorých trvanie je dlhšie, ako je pridelená finančná podpora. Ide o mobility s tzv. kombinovaným grantom, t.j. s finančnou podporou zo zdrojov Erasmus+ kombinovanou s obdobím s nulovým grantom, alebo o mobility s nulovým grantom.
- Jeden deň na cestu pred prvým dňom aktivity v zahraničí a/alebo jeden deň na cestu nasledujúci po poslednom dni aktivity v zahraničí sa pridáva do obdobia mobility. Tieto dni sa započítavajú do výpočtu individuálnej podpory podľa schémy 5 až 10 dní aktivity + 2 dni cesty.
- Krátkodobé mobility doktorandov pre absolventov nie sú k dispozícii.
- Doktorand môže z prostriedkov Erasmus+ v akademickom roku 2022/2023 realizovať jednu
mobilitu s dĺžkou trvania 5-10 dní.
Pravidlá administrácie krátkodobých mobilít doktorandov na UPJŠ:
- Mobility v rámci tejto výzvy sa môžu realizovať v Programových krajinách
- V prípade mobility študentov na účely stáží môže byť prijímajúcou organizáciou:
- každá verejná alebo súkromná organizácia z programovej krajiny pôsobiaca na trhu práce alebo v oblastiach vzdelávania, odbornej prípravy, mládeže, výskumu a inovácie. Takouto organizáciou môže byť napríklad:
- verejný alebo súkromný podnik, malý, stredný alebo veľký podnik (vrátane sociálnych podnikov),
- verejný subjekt na miestnej, regionálnej alebo národnej úrovni,
- veľvyslanectvá alebo konzulárne úrady vysielajúcej programovej krajiny,
- sociálny partner alebo iný zástupca pracovnej sféry vrátane obchodných komôr, remeselných/profesijných združení a odborových zväzov,
- výskumný ústav,
- nadácia,
- škola/inštitút/stredisko vzdelávania (na ktorejkoľvek úrovni od predškolského až po stredoškolské vzdelávanie vrátane odborného vzdelávania a prípravy a vzdelávania dospelých),
- nezisková organizácia, združenie, mimovládna organizácia,
- inštitúcia poskytujúca kariérové poradenstvo, profesijnú orientáciu a informačné služby,
- inštitúcia vysokoškolského vzdelávania programovej krajiny s pridelenou chartou ECHE.
- každá verejná alebo súkromná organizácia z programovej krajiny pôsobiaca na trhu práce alebo v oblastiach vzdelávania, odbornej prípravy, mládeže, výskumu a inovácie. Takouto organizáciou môže byť napríklad:
- Mobility študentov za účelom štúdia sa riadia bilaterálnymi dohodami, ktoré obsahujú presný počet študentských mobilít pre daný odbor, s presnou dĺžkou ich pobytu. Hostiteľská univerzita musí byť inštitúcia vysokoškolského vzdelávania krajiny zapojenej do programu Erasmus+ s pridelenou chartou ECHE (European Charter for Higher Education). Bližšie informácie o bilaterálnych zmluvách pre jednotlivé odbory vám podajú fakultní (katedroví, ústavní) Erasmus koordinátori ako aj pracovníci Referátu pre zahraničné vzťahy Rektorátu UPJŠ.
- O situáciách, ktoré sú spojené predovšetkým s epidemiologickou situáciou a ktoré predstavujú výnimku z pravidiel tejto výzvy rozhoduje Erasmus komisia (napr. posunutie pôvodného termínu mobility na obdobie, ktoré už nespadá do realizačného obdobia tejto výzvy).
- Sadzby grantov
- Typy podpory pre študentov s nedostatkom príležitostí
- Pre bližšie informácie, prosím kontaktujte Vášho fakultného/katedrového/ústavného koordinátora.
- Kontaktná osoba na Referáte pre zahraničné vzťahy UPJŠ v Košiciach:
PhDr. Zuzana Szattlerová zuzana.szattlerova@upjs.sk 055/2341129